Hej! Stämmer, det fanns ingen laddare med, endast en sladd med om jag minns rätt USB-C i ena änden och 'stora gamla' USB anslutnigen i andra änden.. Funkar fint har jag provat med laddsladden ansluten till en 'powerbank'. Men jag använder 'laddaren' till min första version av Z50 som jag också har, och laddar batteriet där istället för i kameran.. Jag har totalt 5 batterier till båda Z50 modellerna nu med nya kameran, och jag har en ständig 'rotation' i användningen av dessa batterier. Mina två 'senaste' batterier till Z50 (nya Z50 II batteriet inkluderat) är något lite kraftfullare.
Äldre Z50 batteri = EN-EL25. 1120 mAh.
Nyare Z50 II batteri = EN-EL25a 1250 mAh.
Och båda 'storlekarna' på batterier funkar ändå fint till båda modellerna Z50 och olika länge, speciellt i vinterkyla så klart..
Kul att ha bägge modellerna att jämföra med, numera tar jag alltid den äldre Z50 med ett 'kort' objektiv när jag promenerar på stan, det är den riktigt bra på, och så löjligt lätt..
Är det fågelfoto som är målet med promenaden känns det numera som nånting helt annat jag håller i händerna bara jag tittar i sökaren och ser hur träffsäker och snabb AF är, och då med en kamera som inte är märkbart tyngre än den äldre och knappt dyrare än gamla Z50 när den var ny.. Bravo Nikon!