Tackar för detta. Jag har redan landat i slutsatsen att behålla min nuvarande utrustning, med det aber det innebär att (tvingas) bära med med mig det. Detta p gr av kostnaden det innebär att byta system sammantaget med de pengar jag redan plöjt ner i det jag redan har.
Men jag följer diskussionen med intresse, även om den har spårat ut här och var.
Jag misstänker att det sista kanske i alla fall delvis syftar på en del av mina inhopp, sorry för det
Men mitt tips är ändå att fundera över till exempel en Sony RX100 III - visst det är inte det du ursprungligen frågade om ("seriös FF") men ändå en mycket bra kamera som ger bra bildkvalitet i ett superkompakt litet paket på 267 gram. Visst, du får inte samma prestanda i svagt ljus, det blir som att fota med ett 24-70/4,9-7,6 på din nuvarande kamera, men hur ofta är det ett stort problem egentligen?
Poängen är att du då har ett verkligen lätt och smidigt alternativ till din nuvarande utrustning. Som dessutom kan ge dig lite att fundera över kring om och i så fall till vad dun kan vilja byta ut din DSLR mot vid ett senare tillfälle. Då har du så att säga de två ytterpunkterna - lättast och tyngst och kan fundera var på skalan mellan dem du i framtiden vill placera dig