Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

UV filter till 17-55 2.8 som inte förstör bilden

Produkter
(logga in för att koppla)
Raderat massor av OT. Tråden handlar inte om huruvida det är bra eller dåligt med filter.

/Mod
 
Till trådskaparen ta b+w mrc nano clear.

+1

Har iofs numera bara filter på mitt 70-200 som jag fotar mest enduro/skotercross mm med & som ev kan utsättas för en massa skit då man är nära förarna.

Hade Kenko Pro 1 filter på dom flesta av mina objektiv tidigare men B+W är det enda filter som jag använder numera, jag tycker dom är klart bättre!!
 
Jo det var det filtret jag var inne på, men tyckte var dyrt... kanske får sluta vara så snål och lägga ner lite extra på ett bra UV-filter då.

Om vi ska vara petiga så är det inget UV-filter utan ett skyddsfilter. UV-filtret sitter redan i din kamera.

Men ja, jag anser att det kan vara en smidig försäkring och man slipper oftast bry om oturen är framme. Sedan kan andra vara av rakt motsatta åsikten gällande dessa filter, om detta tvista de lärde.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.