skog1s
Aktiv medlem
Ångest...Men jag har lagt order på en D7000 nu...Får se om jag ångrar mig då...Får den förhoppningsvis nästa vecka....
Hur gick det KinaO? Nöjd?
Sitter i exakt samma sits. Växt ur min D3100...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ångest...Men jag har lagt order på en D7000 nu...Får se om jag ångrar mig då...Får den förhoppningsvis nästa vecka....
Hur gick det KinaO? Nöjd?
Sitter i exakt samma sits. Växt ur min D3100...
Skämmas????. D7000 levererar en bildkvalitet som tillhör den absoluta toppen inom APS-C, den ger till och med en fullformats kamera bra motstånd till vissa delar, plast eller metall påverkar inte bildkvaliteten.
Vikten och formatet passar nog en kvinnas händer bättre än en mans stora tummar, bufferten är en svaghet. Att det sedan är en gåta att inte släppa en D400 är svårt att förstå.
//Bengt.
Tyvärr så är "fotoscenen" överfyllt med idioter som sitter hemma i pixelpeepar, jämför specar och skryter om sina prylar på olika forum ist för att vara ute och fotografera.
Tråkigt nog ligger där något i det ts skriver. Finns säkert en hel del som skulle fnysa åt en fotograf som kommer och ska utföra ett betalt jobb med en D7000. Verkar finnas många som tror/vet att inget under en D700 eller 5D MkII duger om man ska fotografera och få betalt.
Jag kan lova dig att det sitter en massa folk där ute som uppgraderat till fullformat av helt fel anledningar. Samma personer som kliar sig i huvudet och undrar vart deras brännviddsförlängning blev av och även funderar på vad dom ska göra med sina APS-C anpassade objektiv.
Jag åkte själv dit när uppgraderings jävulen tog mig och köpte på mig ett 6D hus med tillhörande 24-70 2,8 v2. Det var utan tvekan en fantastisk kamera och ett grymt objektiv, passade inte mig bara (kom jag på i efterhand)
Sålde 6Dn och 24-70an och köpte mig ist en D7100 med en standard zoom, ett par fina fasta objektiv och en blixt.
Har plöjt igenom ett 20-tal kameror och kan med handen på hjärtat säga att D7100 är (för mig) den bästa kameran i världen.
Köp en D7000 eller ännu bättre en D7100 om du kan hosta upp några tusenlappar till, och tro inte för ett ögonblick att det inte skulle duga eller att du skulle behöva skämmas.
Sedan går det att skruva på ett batterigrepp och då ser kameran klart maffigare ut om man känner för att också ge ett skrytigare intryck ( men är också bra om man har tyngre objektiv på kameran )
Många som är mindre kunniga inom fotokonsten, vill gärna tro att om jag bara hade en sådan kamera som dom ofta ser på våra idrottsarenor, så skulle minsann jag också ta jättebra bilder, eller samma bil som Björn Waldegård osv. När jag gick ut med min analoga Minolta, batterigrepp, teleobjektiv och stort motljusskydd ( ströljusskydd )- så trodde en del att jag var en journalist ute på uppdrag och förmodligen en sjutusan till fotograf, i och med den maffiga utrustningen, men jag var ju inte ett dugg bättre eller lika dålig som dagarna före.
//Bengt.