pvahlfridsson
Ny medlem
Har samma problem
Jag har oxå bytt till 7D från 20D. Har de bästa objektiven 16-35 f.28 & 70-200 f.2.8 och mina bilder suger så jag slänger alla bilder jag tar. Är så fruktansvärt missnöjd med min Canon 7D. Finns inte skärpa i en enda bild och sen blir exponeringen riktigt dålig speciellt i motljus. HAr polare som kör på NIKON och deras bilder är ALLTID svinskarpa. Synd bara att man investerat massa pengar i gluggar, men nu får det vara nog, nu är det dags att byta till Nikon.
Jag har oxå bytt till 7D från 20D. Har de bästa objektiven 16-35 f.28 & 70-200 f.2.8 och mina bilder suger så jag slänger alla bilder jag tar. Är så fruktansvärt missnöjd med min Canon 7D. Finns inte skärpa i en enda bild och sen blir exponeringen riktigt dålig speciellt i motljus. HAr polare som kör på NIKON och deras bilder är ALLTID svinskarpa. Synd bara att man investerat massa pengar i gluggar, men nu får det vara nog, nu är det dags att byta till Nikon.
Måste tyvärr säja samma sak, jag är inte alls nöjd med mina bilder med min 7D :-(
Har tänkt flera gånger: "Jaha, blir det inte bättre bilder, då kunde jag ju lika gärna behållit vår Panasonic-kompakt" (frugan hade varit betydligt mer nöjd hon också, hon förstår sig inte på detta med nödvändiga investeringar så som en systemkamera)
Har knappt tagit en enda bra bild med min 7:a, tycker bilderna blir oskarpa, min svåger som har en 550 tar ju betydligt bättre bilder :-(
Var lämnar man in kameran? Har närmast till InfoCare i Växjö men verkar som de "flesta" här på forumet pratar om Intervision... är de mycket bättre?!