Annons

Rimligt pris för 24/1,4?

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har sett priser mellan 8000:- och 9500:- här bland Fotosidans annonser. Vad dom verkligen såldes för vet jag ju inte, men annonserna försvann ganska snabbt så de verkar ju inte ha varit svårsålda.

Jag menar då version I och inte den nya version II
 
Senast ändrad:
Eftersom jag själv varit på jakt efter en ljusstark "normal" till cropkamera har jag diskuterat med några annonsörer. Det bästa priset jag kom fram till var nog 8000 kr, men tyvärr var även det lite över min budget. (Detta gällde förstås den äldre versionen.)
 
Den bör ligga runt 8000:- Men det beror på om någon aktivt letar efter den, den är inte lika populär som 35 1.4

Har sett någon gå för så lågt som 6000:-
 
Det var ungefär som jag trodde. Gav själv 9000 vilket kändes rimligt. Men behöver den bara för ett specifikt tillfälle, och tänkte att fast L-optik torde vara ganska lätt att sälja vidare. :)
 
Kan meddela att 9000 var ett överpris. Gluggen var i dåligt skick. Behövde den bara vid ett specifikt tillfälle, och hade bråttom att få tag i en. Nu ska den iaf säljas, om nån nu vill komma över en till ett skapligt pris.
 
Om du vill bli av med den så tror jag av skicket att döma att du kommer få släppa den för 6500:-

Du kan kanske få lite mer, men som jag sa tidigare så hänger det på att någon är ute efter en sådan glugg. Här på FS så är folk i almänhet lite mer kräsna än vad köparna på tex. Blocket är.

Om du inte får några bra svar så skulle jag rekommendera dig att lägga ut den där.
 
Om du vill bli av med den så tror jag av skicket att döma att du kommer få släppa den för 6500:-

Du kan kanske få lite mer, men som jag sa tidigare så hänger det på att någon är ute efter en sådan glugg. Här på FS så är folk i almänhet lite mer kräsna än vad köparna på tex. Blocket är.

Om du inte får några bra svar så skulle jag rekommendera dig att lägga ut den där.
Säljaren menade att den var i bra skick, "så när som på en repa på avstånddskalan". Inte riktigt min bedömning.
 
ANNONS