Annons

Extern blixt

Produkter
(logga in för att koppla)

hallqvistkim

Ny medlem
Jag har en Nikon D60 med orginal objektiv och jag har nästan precis köpt en SB-600 speedlight blixt. Den funkar kanon, men jag har en liten hake. Jag vill kunna får blixten så att den är extern. Hittar inte riktigt rätt på kameran vid inställningar med just externt.
D60 har kanske inte någon sync funktion?
Vad behöver jag då köpa för tillbehör för att det ska funka?

Tack på förhand!:)
 
Fel post men men


Din kamera har inte inbygt sync med off-camera blixtar så du måste köpa en sändare som cactus v2/v4 eller Pocketwizards eller skyport :)

hoppas det hjälpte lite =)
 
Kan du ställa in blixten manuellt går det med en vanlig synkkabel. Finns inget PC-uttag på kameran kan man sätta en adapter i blixtskon. Finns inget synkuttag på blixten heller kan man sätta en adapter under blixten.
 
Jag vill kunna får blixten så att den är extern. Hittar inte riktigt rätt på kameran vid inställningar med just externt.

Vad menar du med extern? Bara kunna hålla blixten en bit från kameran? Eller ha blixten på en hylla en massa meter bort? Eller använda både blixten på kameran och din SB600?

Tänk på att Nikons blixtsystem är tämligen sofistikerat och att det inte räcker med att bara få din SB600 att fyra av, den behöver prata med kameran också, annars funkar SB600 som vilken billig blixt som helst.

Per.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.