Rimlig kompensation?
Jag behöver Er hjälp...
Jag berättade i ett tidigare inlägg att jag fick en repa på min endast två månader nya dator när jag lämnade in den på service. Jag skrev då ett mail till El-Giganten och frågade hur de tänkte kompensera detta. De erbjöd att laga repan, men jag skulle då bli tvungen att lämna in datorn igen, vilket jag inte har någon större lust med. (Dels för att jag precis varit utan dator i två veckor och sedan drar man sig för att lämna in den, då man ser hur vårdslösa de är med produkterna). Så jag frågade dem om de inte kunde skicka ett nytt "hölje" till den, så jag kunde montera på det själv eller om de kunde tänka sig att kompensera mig på något annat sätt? (Till exempel med pengar eller presentkort)?
Jag fick då till svar att de tyvärr inte kunde skicka några reservdelar samt frågade mig vad jag tycker skulle vara en rimlig kompensation. Det är det jag behöver hjälp med. Jag har ingen aning om hur mycket man kan "begära". Har Du varit med om något liknande och fått någon form av kompensation/ersättning? Kanske tycker Du att man inte skall be om någon ersättning alls? Berätta gärna!
Kram Milla
Så här ser repan ut, den är 10 cm lång.
Foto: Camilla Thieme
den igen och installera om osv. Jag förstår honom.
Kram Milla
Då kan man ju köpa en sån där film med mönster och täcka repan. Eller nfot annat om den inte stör så mycket.
Tycker allt du ska be om kompensation, de har ju repat din dator.
Tråkigt när sånt händer.
Lycka Till!
Tack snälla Mimmi!
Kram Milla
/Milla
Sen hade jag nog gjort datorn personlig genom att få ett av mina favoritfoton utskrivet på ett självhäftande ark och klistrat över repan vilkte de också kunde få stått för den kostnaden.
Mvh Milla