Rajala krävde min sambos namn, annars inget handla.
I dag gick jag in vid lunchtid på Rajala fotoaffär för att köpa ett objektiv.
Objektivet fanns i lager och säljaren hämtade det. Jag frågade om specialpriset gällde, och fick svaret -Jovisst inga problem från den blonda försäljaren i trettioårs åldern och jag tog upp kontanter och la på disken. - Efter att ha stirrat i datorn , frågade fösäljaren har du handlat här förut? -Jag tror det sa jag, jag tror att jag köpt några filter.- Hur var namnet ? Jag nämde mitt namn. Och försäljaren sa -Jag kan inte hitta ditt namn. - Kanske var det så, sa jag att min sambo var här och köpte något åt mig , jag minns inte så noga. Försäljaren såg brydd ut, och kollade i datorn. Då får vi ta din sambos namn, sa han. . Nej sa jag , jag vill inte lämna ut hennes namn när jag är här och handlar.- Ja tyvärr ,sa försäljaren vi måste ha ett namn.- Jasså sa jag, då får jag väl gå till någon annan fotoaffär.- Ja, sa han. vi är tvungna enligt lag... Resten lyssnade jag inte på Jag tog mina kontanter och gick. Inte första gången man hör händelser från den butiken. En bekant till mig drabbades av att hans minneskort hoppade ut, i sin på Rajala nyköpta kamera. Kameran uppmanade, sätt i minneskortet och ville inte fungera. När han gick tillbaks med kameran fick han besked om att kameran två dagar gammal måste lämnas på reparation, tiden var oviss när han skulle få tillbaka kameran . Men efter två veckor fick han äntligen till baka kameran. DET VAR EN ENKEl INSTÄLLNING SOM Rajala INTE KUNDE HJÄLPA HONOM MED UTAN SKICKADE KAMERAN EN NIKON 5100.PÅ REPARATION I FJORTON DAGAR. OCH JAG NEKADES ATT KÖPA ETT OBJEKTIV OM DE INTE FICK NAMNET PÅ MIN SAMBO.
Tro det eller inte. Jag talar sanning.
/ Bengt
Kunde de inte ta ditt namn och lägga upp dig som ny kund?
Bengt
Trevlig Jul på Dig!
Monica
/ Bengt
//Tommy
Och trodde det var dolda kameran. Men så gjorde jag mig påmind om min bekants nyinköpta kamera som Rajala skickade på reparation för att den var fel inställd, och inte accepterade minneskortet. Lite av cykelhandlaren som skickar cykeln till fabriken om den inte är pumpad.
/ Bengt
.
Har aldrig handlat på Rajala, och kommer hädanefter aldrig heller i framtiden att göra det. "Kunden har alltid rätt" finns det ju ett uttryck som heter...
Objektiv finns det ju i andra trevligare affärer som sagt.
//Hans
fatta att ett företag som Rajala, i dag med stenhård konkurens beter sig så.
När jag sa, då får jag väl gå till en annan butik , svarade butiksbiträdet, Ja tyvärr du får göra det, utan någon som helst ansträngning att behålla mig som kund.
Sanning
/ Bengt
.