BengtsBilder
3-317 Stockholm Water Front
Under uppförande
3-315 Husfotografering
I morgon skall jag fota ett parhus inför försäljningen.
En kompis ville ha lite bilder och jag har lovat hjälpa honom.
Så i kväll får man väl ladda med att läsa fastigehetsannonser på nätet...
Tror inte det blir så här intressanta former...
3-314 Lite matbilder och pippi
Alla bilder Ixus 970IS ingen blixt.
lite brusigt men bättre än ingen bild alls.
Aptitretare
Lokalen
Efterrätten
Efterrätten steg 2
Till kaffet
En av varje måste man prova
Vacker tekopp
Idag när jag kom hem satt denna fågel i en buske vid parkeringen
Tänk om man haft med sin DSLR med 70-300 på
3-313 ADSL (OBS Inte direkt fotorelaterat) Ursäkta mig,
men ibland måste man få ventilera sin frustration med tekniken!
Vi har i min frus butik ADSL bredband Företagsabonnemang från ett företag som säger sig vara "Cheap" men de ser ut som och uppför sig som "Sheep".
Tror inte att Frank och hans kompisar kan läsa och svara på mail som kommer in via deras hemsida.
Det är ju bara "Cheap" och då får man väl det man betalar för, Dvs bristfälliga anslutningar, ingen kundsupport och konstiga fakturor.
Inkoppling är utförd enligt Cheepens anvisningar, bryggat modem, med routern som dhcp server.
Försökte köra utan router, men det av Cheepen levererade modemet kan inte ansluta en nätverksskrivare.
Däremot kan man göra en massa inställningar för att spela spel över Internet, och det är ju en funktion som man behöver i de flesta företag eller hur? Undrar när man skulle få tid att göra det i en butik med kunder hela dagen?
Gick in och skrev på deras hemsida den 27 april, och fick svar att de skall återkomma så snart de kan.
Ännu inga svar idag den 6 maj.
Trots att vi har 2MBit mot tidigare 0,5 från Telia så har vi sämre uppkoppling.
Sporadikst fungerar det, men inte så man kan lita på det, 30 min för att ladda en sida ibland
Nu skall jag tillbringa lördagen i butiken och göra mätningar med TP test så får vi se vad resultatet blir.
Jag har själv mobilt bredband från Cheepen betalt av jobbet. det fungerar bra, OM jag inför varje användning avinstallerar programvarorna och sedan installerar om dem.... det säger ju sig självt att det är ett optimalt och effektivt arbetssätt. Jag har Vista 64 bitarsoperativ på min dator och det kan vara en orsak, men det finns inga restriktioner om detta när man köper modemen, och inga problem heller när man pratar med säljarna innan.
Undrar vem som är mest korkad egentligen? Vi som betalar för tjänsterna de inte leverar eller de som tar betalt för något de inte klarar att leverera?
Måste nog fundera på om vi inte skall byta operatör igen.....
Om någon som jobbar hos Cheepen läser detta, be gärna kundtjänst kontakta mig, de har alla uppgifter någonstans i sin mailkorg.