3-313 ADSL (OBS Inte direkt fotorelaterat) Ursäkta mig,
men ibland måste man få ventilera sin frustration med tekniken!
Vi har i min frus butik ADSL bredband Företagsabonnemang från ett företag som säger sig vara "Cheap" men de ser ut som och uppför sig som "Sheep".
Tror inte att Frank och hans kompisar kan läsa och svara på mail som kommer in via deras hemsida.
Det är ju bara "Cheap" och då får man väl det man betalar för, Dvs bristfälliga anslutningar, ingen kundsupport och konstiga fakturor.
Inkoppling är utförd enligt Cheepens anvisningar, bryggat modem, med routern som dhcp server.
Försökte köra utan router, men det av Cheepen levererade modemet kan inte ansluta en nätverksskrivare.
Däremot kan man göra en massa inställningar för att spela spel över Internet, och det är ju en funktion som man behöver i de flesta företag eller hur? Undrar när man skulle få tid att göra det i en butik med kunder hela dagen?
Gick in och skrev på deras hemsida den 27 april, och fick svar att de skall återkomma så snart de kan.
Ännu inga svar idag den 6 maj.
Trots att vi har 2MBit mot tidigare 0,5 från Telia så har vi sämre uppkoppling.
Sporadikst fungerar det, men inte så man kan lita på det, 30 min för att ladda en sida ibland
Nu skall jag tillbringa lördagen i butiken och göra mätningar med TP test så får vi se vad resultatet blir.
Jag har själv mobilt bredband från Cheepen betalt av jobbet. det fungerar bra, OM jag inför varje användning avinstallerar programvarorna och sedan installerar om dem.... det säger ju sig självt att det är ett optimalt och effektivt arbetssätt. Jag har Vista 64 bitarsoperativ på min dator och det kan vara en orsak, men det finns inga restriktioner om detta när man köper modemen, och inga problem heller när man pratar med säljarna innan.
Undrar vem som är mest korkad egentligen? Vi som betalar för tjänsterna de inte leverar eller de som tar betalt för något de inte klarar att leverera?
Måste nog fundera på om vi inte skall byta operatör igen.....
Om någon som jobbar hos Cheepen läser detta, be gärna kundtjänst kontakta mig, de har alla uppgifter någonstans i sin mailkorg.
Tele2 mobila bredband är ett eget kapitel.
Photoshop går som sjutton så jag försöker ha överseende med bristerna....
/John-Erik
Jag törs inte berätta vad jag har eller hur det funkar, det känns som att utmana ödet.
Lycka till! /T
Nåja det är väl bara att börja om med installationen.
Tack för glada tillrop.
/Bengt
3 mobilt bredband kör jag med. Fungerar kanon.
Hoppas det löser sig snart.