2-268 "Så snart vi kan"
betyder olika saker tydligen.
Jag fick bredbandet i januari och det fungerade perfekt. Sedan början av februari har jag inte lyckats ansluta. Jag får bara beskedet "could not create a phonebook entry" när jag försöker ansluta.
tele2s support har olika svar när man ringer, oftsat inleds det med "kan du vänta ett ögonblick jag skall..."
Sedan börjar det med att hävda att det beror på att jag inte är administratör på min dator. Vilket jag är, jag har dessutom inte förändrat några inställningar sedan i januari, då allt fungerad
Den 8 februari mailade jag till tele2 ang detta. då fick jag svaret "Vi återkommer så snart vi kan" Jag väntar fortfarande på att de skall bli "så snart tele2 kan". Överväger att säga upp abbonemanget och byta till någon annan leverantör med service. Finns det någon sådan därute? Jag har hittills inte träffat på någon.
Idag mailade jag dock tele2s VD och han har svarat redan att de skall utreda varför det tar så lång tid....
men kommer nog att säga upp abbonemnaget på måndag
Kör själv Telia sedan 5 år. 2 avbrott på den tiden varav ett berodde på mig själv/utrustning.
Din situation låter Sheep, really Sheep.... ;-)
Kräv dem omgående på en temporär lösning med ett mobilt bredband.... Så kan de undersöka i lugn och ro... I en vecka till... :-)
/Peter
Så vad säger då min vän som som får detta svar?
Hon säger: Så fort som möjligt? Det betyder ingenting!