Annons

Zoomknappen på en 2100:a

Produkter
(logga in för att koppla)

EdwardH

Aktiv medlem
Min kompis 2100:as zoomknapp verkar ha gått sönder. Den returnerar inte automatiskt tillbaka till mittläget, utan stannar dit man tryckte den.

Ganska jobbigt.

Någon som vet hur man fixat något sådant, eller är det verkstadsjobb?
 
Det hände med min också den är inlämnad till Intervision Kameraverkstaden i Malmö. har varit där i drygt två veckor. De såg inte så förvånade ut då jag lämnade den så det kanske händer lite då och då. Jag skriver igen då jag fått den om vad det kostade osv.

Hälsningar Marlene
 
Ungefär var 10:e gång jag slår på min 2100:a så har autofocuset hängt sig. Verkar nästan som om kameran fastnat i macroläge eller nåt liknande. Jag tvingas då zooma fullt (under en del knakande och knäppande från objektivet) för att sedan zooma tillbaka till den brännvidd jag vill ha. Ganska jobbigt, men än så länge så händer det ju inte så ofta.
Kanske är det så att min också håller på att ge sig... Ska följa tråden och se hur ni löser det.
Hoppas ni får ordning på era kameror.
(Hmm, sa jag att det var MIN kamera? Jag menade en kompis kamera, så ifall jag ska sälja min så är den felfri...) =)
 
Har en polare vars 2100uz råkade ut för samma sak..fjädern i zoomreglaget lossna (tydligen vanligt problem då)..reparerades på garantin.
 
Äntligen !

I går fick jag tillbaka kameran efter ca 4 veckor. Den har visst varit i Portugal. Det hela gick på garantin fast det var över ett år sedan den köptes så detta räknas väl då som ett "vanligt" fel.

Hälsningar Marlene
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.