Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zoomeffekten

Produkter
(logga in för att koppla)

PhotoJoe

Aktiv medlem
Hej, är det nån som har bra tips på hur man får en snygg zoomeffekt?

Som Helenas bild ungefär:

http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm?ID=123315&pf=28861

Vill ha lite chockeffekt. Krävs det extrem vidvinkel, för det verkar inte funka att zooma med tele och skapa denna effekt. Nån som har en idé? Tider runt 1/30 har jag hört ska göra susen, kanske t.o.m. kortare krävs och en lätt och snabb zoom???

//Joseph

Hej Joseph. Jag tror inte att det är någon zoomeffekt i bilden, antagligen rörelseoskärpa, när personen luter handen

OK, det kanske var ett dåligt exempel. Men hur gör man för att få till zoomeffekt/rörelseoskärpa då? Objektet ser ut att komma emot en eller ifrån en i en extremt hög hastighet. Nån som förstår vad jag menar?

Tack Stefan! Det var exakt så jag menade. Men jag skulle även vilja ha ett skarpt pbjekt i centrum också. Ska man lösa det med blixtsynk på andra ridån kanske? Nån som förstår hur jag menar och kan förklara hur man skulle kunna lösa det?

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar