Annons

zoom objektiv till min D300s ?

Produkter
(logga in för att koppla)

punchline82

Aktiv medlem
hej
jag söker efter en glugg av typen zoom. typ 18-XXX eller 16-XX till min d300s.
vill ha så mycket bildkvalite som möjligt men ändå inte betala tiotalstusen kronor.
18-200 vill jag ha men har ej råd just nu. gillar byggkvaliten på den gluggen. hade jag haft stålarna så hade jag köpt den direkt men nu vänder jag mej till er proffs som vet vad ni surrar om. har ni nåt förslag?
är inte sugen på liknande 18-55 gluggar...de ska va kvalite om man sejer så.

AF-S 18-200VR II kostar 5.350kr inkl. frakt från Cameranu.nl. Om det är för dyrt får du 16-85VR för 4.670kr eller 18-105VR för 1.950kr. Alla är bra och prisvärda, köp den som passar dig och din plånbok bäst.

Beg för 4500kr, borde finnas prutmån med tanke på att det är version 1 och nypris på version 2 ovan. http://www.fotosidan.se/classifieds/view.htm?ID=139808

Sigma, Tamron eller tokina typ 17-55/2,8.

Alla tre har bra bildkvalité men de har olika pris och olika bra byggkvalité där Tamron är enklast (men inte dålig för det) och Sigma 17-50/2,8 OS är bäst men även dyrast såvitt jag vet.

Det är bara att bestämma hur mycket du vill betala och köpa en av dem.

Vad har du för grejer nu?

Sigma, Tamron eller tokina typ 17-55/2,8.

Alla tre har bra bildkvalité men de har olika pris och olika bra byggkvalité där Tamron är enklast (men inte dålig för det) och Sigma 17-50/2,8 OS är bäst men även dyrast såvitt jag vet.

Det är bara att bestämma hur mycket du vill betala och köpa en av dem.

Vad har du för grejer nu?

jag har 2 objektiv.
1 50/1.8D och 1 90/2.8 tamron

Hej Daniel ! Varför inte någon ljusstark normalzoom som ovan föreslog och en telezoom Typ nya 55-300VR eller 70-300VR ! MVH.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto