ANNONS
Annons

Zoom-objektiv till Canon Eos 350D!

Produkter
(logga in för att koppla)

Woloszyk

Medlem
Jag vill köpa ett billigare och bra zoomobjektiv till min Canon EOS 350d. Jag vet inte vilket som är bra o så. Jag försöker leta information och recensioner men jag får ingen klar bild av om objektivet är bra el dåligt.
 
Jag har den första generationen av objektivet (EF 75-300 4-5.6 DC) och där är fokusen riktigt dålig (försöker jag fokusera på något som är mer än 20m bort så går det inte att använda autofokusen, den får helt enkelt inte in fokusen alls...). Det du har tittat på är iof. två generationer senare så den kanske är bättre!?

Har provat Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Zoom Macro Super II http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=6468 som jag upplevde hade bättre AF och var bättre optiskt. Åter igen, jag jämför med den första generationen av Canon objektivet, men det kan vara värt att kolla in Sigmat!
 
Hmm jag vet inte. Jag har alldrig gillat sigma. Jag kollade det där DC och det verkade inte bra.

Men jag är även intreserad av 55-200 el 70-300 med USM och utan IS. Kan du ge nått tips eller så:)?
 
Jag har sigmat ni pratar om och är nöjd med det. Det täcker mina behöv men jag vet inte om du har större krav. Tror inte man ska dömma ut det bara för att det är sigma, dom har väl rätt fina grejjer. I alla fall prisvärda. Autofokusen funkar bra tycker jag. Har några bilder som är tagna med det här på FS.
 
Woloszyk skrev:
Jag vill köpa ett billigare och bra zoomobjektiv till min Canon EOS 350d. Jag vet inte vilket som är bra o så. Jag försöker leta information och recensioner men jag får ingen klar bild av om objektivet är bra el dåligt.

Du skriver att du vill köpa ett billigare och bra zoomobjektiv till din Canon EOS 350D. Jag funderar på vad du menare med billigare och vad bra innebär för dig?

En annan fråga som kan vara värd att fundera över är inom vilket brännviddsintervall objektivet ska ha?

Slutligen kan det vara bra att fundera över till vilka fotograferingssituationer objektivet ska användas för?


Bra och i mitt tycke prisvärda zoomobjektiv är:

Tamron 28-75/2,8
Canon EF 70-200/2,8 IS USM
Canon EF 24-105/4 IS USM
 
Jag är 14 år så jag behöver inte ett så dyrt. Jag hade tänkt mig kanske tex Canon Objektiv EF 75-300 4.5-5.6 III och då undrar jag om den är prisvärd.
 
Woloszyk skrev:
Hmm jag vet inte. Jag har alldrig gillat sigma. Jag kollade det där DC och det verkade inte bra.

Men jag är även intreserad av 55-200 el 70-300 med USM och utan IS. Kan du ge nått tips eller så:)?

Har inte provat något av dessa objektiv, men USM är ju klart bättre än DC och då tror jag att du har ett ett objektiv som passar dina syften väldigt bra. Dessutom så lär den vara snabbare och säkrare i AF än Sigman som inte har deras motsvarighet (HSM).
Kolla bara att du får med motljusskydd till Canon-gluggen som inte följer med när man köper ny (kostar straxt under 200:).
 
Woloszyk skrev:
Jag hittade ett begagnat Canon EF 75-300/4-5,6 III, vad är skillnaden på den och USM?

Det borde bara vara motorn som styr autofokusen (USM=bättre autofokus). Har du möjlighet att prova optiken innan köp så kn du prova att fokusera på lite längre avstånd och i lite sämre ljus, då ser du om den fokuserar tillräckligt snabbt för dig! Det som jag upplever som problem med båda mina gluggar är att ögonblicksbilder ofta hinner passera innan den hittat fokus. Har ett Sigma objektiv som är mycket bättre än mitt Canon, men fortfarande inte bra!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.