Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Zion national park

Produkter
(logga in för att koppla)
ja landar man sent kan det ju vara skönt med ett färdigbokat hotell första natten.
Menar du att jag ska hyra bil när jag kommer fram? är det inte smidigare (och billigare) att ha det klart innan?
Boka en hyrbil i god tid innan du åker, och boka den hos ett hyrbilskontor som är lätt att ta sig till från det hotell du bor på första natten. Man kan förstås skippa hotellet och hyra en bil på flygplatsen om man landar dagtid, men efter en lång flygresa är det rätt jobbigt att sätta sig vid ratten direkt. Om man landar 12 i Las Vegas är klockan 20 i Sverige och då har man antagligen varit i farten sen tidig morgon. Bättre att välja ett flyg som landar sen eftermiddag/kväll och övernatta.

ok, visste inte att det var snö i öknen. Problemet är att jag kan ha svårt att få ledigt annat än på sommaren tyvärr.
Kanterna på Grand Canyon ligger på över två tusen meters höjd.

Kollat lite på hotell/motell och ju närmare parkerna man vill bo desto dyrare blir det verkar det som.
har läst från folk som varit runt omkring i parkerna att många bor i St George som ligger en liten bit i från. Där ska det finnas mängder hotell/motell och vara riktigt billigt. Kollade lite snabbt hotels.com och det verkar stämma.
Man skulle ju kunna utgå därifrån kanske, i alla fall en del av nätterna.
Eftersom du har bil kan du ju bo en bit ifrån. Man kommer rätt långt på en halvtimme. St. George ligger cirka en timme från Zion och det är väl hanterbart också.

Boka en hyrbil i god tid innan du åker, och boka den hos ett hyrbilskontor som är lätt att ta sig till från det hotell du bor på första natten. Man kan förstås skippa hotellet och hyra en bil på flygplatsen om man landar dagtid, men efter en lång flygresa är det rätt jobbigt att sätta sig vid ratten direkt. Om man landar 12 i Las Vegas är klockan 20 i Sverige och då har man antagligen varit i farten sen tidig morgon. Bättre att välja ett flyg som landar sen eftermiddag/kväll och övernatta.

Kanterna på Grand Canyon ligger på över två tusen meters höjd.

Eftersom du har bil kan du ju bo en bit ifrån. Man kommer rätt långt på en halvtimme. St. George ligger cirka en timme från Zion och det är väl hanterbart också.

japp får se hur planet går, vet inte ens när det blir att jag åker. men det vore riktigt kul att komma dit nästa år, även om det blir mitt på sommaren.

Det där med tidskillnaden ställer till det lite för mig med när jag ska kolla på hotell. Om jag vill vara borta i säg 12 dagar. det tar ju väldigt lång tid att flyga. 16-17 timmar. lika lång tid hem. Då blir det bara 10 nätter i isa väl? (typ)
eller blir tidskillnaden så jag tjänar in resdagen så jag måste ändå får 12 nätter där? Väldigt rörigt :p

japp får se hur planet går, vet inte ens när det blir att jag åker. men det vore riktigt kul att komma dit nästa år, även om det blir mitt på sommaren.

Det där med tidskillnaden ställer till det lite för mig med när jag ska kolla på hotell. Om jag vill vara borta i säg 12 dagar. det tar ju väldigt lång tid att flyga. 16-17 timmar. lika lång tid hem. Då blir det bara 10 nätter i isa väl? (typ)
eller blir tidskillnaden så jag tjänar in resdagen så jag måste ändå får 12 nätter där? Väldigt rörigt :p

Inte svårt. Du vinner typ 8 timmar när du flyger västerut, första dagen blir alltså extra lång, och förlorar samma tid när du ska hem, sista dagen blir extra kort.

Inte svårt. Du vinner typ 8 timmar när du flyger västerut, första dagen blir alltså extra lång, och förlorar samma tid när du ska hem, sista dagen blir extra kort.

ja det kanske inte är svårare än så :) tänker mest på flygtider när man ska hem så man inte missar planet om man nu skulle blanda ihop tider och datum pga tidsskillnaden :)

ja det kanske inte är svårare än så :) tänker mest på flygtider när man ska hem så man inte missar planet om man nu skulle blanda ihop tider och datum pga tidsskillnaden :)

Tider är alltid lokala så det behöver du inte heller tänka på. Det blir nytt datum på vägen hem bara eftersom det är en övernattsflight så det du riskerar är att någon inte tar emot dig på flygplatsen.

Läs innantill på flygbiljetten, inget att oroa dig över.

sådär. nu är flygbiljetten bokad och betalad.
landar i las vegs. Nu gäller det att hitta en riktigt bra rutt så jag får se så mycket som möjligt under mina två veckor :)
Känns jättekul verkligen :)

Vad tror ni om den här rutten? är den möjlig på två veckor ?

även om jag hoppar över någon nationalpark så blir det ju ändå den här rutten liksom.

Frågan är bara vilka parker och ställen man ska satsa på. känns som jag inte vill missa något.

är ju där 14 dagar och det försvinner ju en dag i början och en dag i slutet i alla fall så 12 dagar som mest.

Bilagor

• Skärmavbild 2016-11-30 kl. 21.40.25.jpg
    Skärmavbild 2016-11-30 kl. 21.40.25.jpg
    103.9 KB · Visningar: 40
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar