PMD
Aktiv medlem
Boka en hyrbil i god tid innan du åker, och boka den hos ett hyrbilskontor som är lätt att ta sig till från det hotell du bor på första natten. Man kan förstås skippa hotellet och hyra en bil på flygplatsen om man landar dagtid, men efter en lång flygresa är det rätt jobbigt att sätta sig vid ratten direkt. Om man landar 12 i Las Vegas är klockan 20 i Sverige och då har man antagligen varit i farten sen tidig morgon. Bättre att välja ett flyg som landar sen eftermiddag/kväll och övernatta.ja landar man sent kan det ju vara skönt med ett färdigbokat hotell första natten.
Menar du att jag ska hyra bil när jag kommer fram? är det inte smidigare (och billigare) att ha det klart innan?
Kanterna på Grand Canyon ligger på över två tusen meters höjd.ok, visste inte att det var snö i öknen. Problemet är att jag kan ha svårt att få ledigt annat än på sommaren tyvärr.
Eftersom du har bil kan du ju bo en bit ifrån. Man kommer rätt långt på en halvtimme. St. George ligger cirka en timme från Zion och det är väl hanterbart också.Kollat lite på hotell/motell och ju närmare parkerna man vill bo desto dyrare blir det verkar det som.
har läst från folk som varit runt omkring i parkerna att många bor i St George som ligger en liten bit i från. Där ska det finnas mängder hotell/motell och vara riktigt billigt. Kollade lite snabbt hotels.com och det verkar stämma.
Man skulle ju kunna utgå därifrån kanske, i alla fall en del av nätterna.