Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

XD highspeed elelr normalt till fuji f31fd?

Produkter
(logga in för att koppla)

macgunde

Aktiv medlem
Funderar lite om det är värt att köpa ett snabbare minneskort till en fuji f31fd? Frågan e om man få en snabbare kamera eller om det endast blir överföringen mellan kortläsare och dator?

Mvh Daniel
 
Jag förnyar Daniels fråga.

Spelar det någon roll vilken typ av xd-kort man har till en Fujifilm F31? Jag vill givetvis ha en snabb kamera som kan spela in film i bästa tillåtna kvalitet.

Vanligt, M eller H?

Har kollat runt på liknande trådar men märkligt nog ges inget bra svar.
 
Står det inte i bruksanvisningen?

För Oly SP550 så skiljer det åtminstone i vilken kvalité man kan få på videoinspelningen.

edit: Och vad är det för skillnad mellan vanligt och M?
 
Som jag fattar det är M ett nyare kort än det "vanligare" med kraftigare komprimeringsteknik eller motsv. som gör det möjligt att lagra mer. Något långsammare dock, sägs det.
 
Jag har ett vanligt (M?) 2GB-kort i min och betvivlar att kameran skulle bli snabbare av ett kort med högre skriv- och läshastighet. Har för mig att jag kollade upp det i forumen på dpreview.com innan jag köpte min i våras och skillnaden var marginell.

Möjligen ser man någon skillnad vid överföring till dator men eftersom min externa kortläsare ändå inte stödjer xD-formatet så tror jag snarare att det är kamerans egna hårdvara som sätter begränsningen vid överföring via USB i mitt fall. Det påverkar iallafall INTE möjligheterna till hög filmupplösning på f31fd, den funkar bra med vilket som.
 
Härligt Daniel!

Så då kan jag alltså köpa ett billigare M-kort utan att uppleva prestandaförlust =)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.