Sten-Åke Sändh
Aktiv medlem
Ja, det var en oerhörd skillnad! Hade varit kul att testa Fuji-filer i det där programmet men verkar inte som det är optimerat för det. Verkar också vara ett smidigt program att bara konvertera RAW-filer till DNG för vidare bearbetning., hade kanske inte varit så jobbigt att använda något liknande.
Jag testade ett demo på Iridient X-Transformer eller vad det heter men blev inte överväldigad av det ändå, trots att det ska vara det bästa alternativet för Fuji. Så mja, det är som det är helt enkelt.
Du skulle ju kunna göra så att du tar in dina filer i Capture One och exporterar ut en DNG som du sedan kör genom PureRaw om det går. DxO:s affärside är ju att man ska kunna använda PureRaw och Deep Prime ihop med vilken annan konverterare som helst. Ladda ner en demo och testa. Det är f.ö. specialprus för under tusenlappen fortfarande månaden ut om jag läst rätt.
Per Kylberg tipsar ju också om Topaz som är ett starkt alternativ. Men jag skulle bli lätt knottrig av ett flöde med Irident, Topaz och min konverterare. Finessen med Photolab och mina Sony ARW tycker jag varit att jag helt sluppit något annat än Photolab. Jag sitter heller inte fast i Lightroom med bildarkivet som många tydligen gör utan använder sedan ca ett halvår det betydligt vassare och effektivare PhotoMechanic Plus. Genom det slipper jag och andra konstiga arbetsflöden och dåliga kompromisser av historiska skäl.
Senast ändrad: