Annons

www.technikdirekt.de säljer Minolta Dimage G 400 & Konica Digital Revio KD-420 Z

Produkter
(logga in för att koppla)
Jo, det förstår man ju genom "Konica Minolta", men frågan är ju om det är samma kamera (vilket det ska vara), varför säljer de båda, och till olika pris?
 
Varför inte? Det ger ju större möjlighet för konsumenten att välja den man tycker är snyggast! Men framöver kommer nya modeller nog bara att säljas under ett namn.

Jag beställde en Minolta G400 i helgen. Hoppas jag får den imorgon (cyberphoto, inte technikdirekt)! Verkar vara en riktigt prisvärd liten kamera.

Det svåraste var nästan att välja lagringsmedium. Det följer ju med ett SD 16MB-kort, så jag valde ett Memory Stick 128MB. På så vis kan man använda det lilla för att transportera bilder till fotolabb och andra datorer än den där hemma. Och skulle man ta den där once-in-a-lifetime-bilden kan man ju göra en backup direkt i kameran! När kortet känns för litet tänkte jag köpa ett större SD och köra MS på samma sätt som det lilla.

/Pontus
 
Ok! Jag hade inte riktigt tänkt efter så långt som att köpa Memory Stick, utan bara kollat vad som är billigast. Vad gick kalaset på? kanske skulle vara värt att köpa ett extra batteri och läderväska också?
 
Drygt 3600kr för kamera, läderfodral och memory stick 128MB. Jag köpte inte ett extra batteri. Tänkte pröva först och se om jag behöver det. När jag ska fota seriöst har jag ändå minst ett systemkamerahus med mig ändå, om batteriet skulle lägga av.

/Pontus
 
Väska ser jag som en nödvändighet, men det är budgeten som begränsar. får se vad jag har råd med när pengarna kommer. Tack för hjälpen!
 
ANNONS