Graal
Avslutat medlemskap
Till er som söker info om Fotokemikas produkter (Efke-film, Emaks och Fineprint papper etc) vill jag meddela att den länk, som jag är ursprunget till www.fotokemika.net, tyvärr visat sig vara en sajt som lagts in av en privatperson i Nybro med ursprung i forna Jugoslavien. Fotokemika i Kroatien har meddelat sin generalagent i Nybro, Photax, att de inte har någon sajt och att den man nu kan se är en inofficiell sajt. Photax vill också att fotosidan tar bort länken och man har också medelat redaktionen detta via mejl. Den person i Nybro som nu har rättigheten till domänen fotokemika.net har erbjudit Fotokemika att köpa den för 50 0000 us dollar, alltså bortåt ½ miljon kronor men då företaget inte är någon stor koncern har man hittills tvekat att göra detta. Fotokemika har alltså ingen egen officiell sajt och jag hoppas att fotosidan kommer att ta bort länken som jag tidigare tipsat dem om.
Trodde själv ända tills idag, när jag var nere hos Photax och handlade Forte-papper, att detta var Fotokemikas officiella hemsida men blev mäkta förvånad när man meddelade mig detta. Vill f.ö berömma Photax som också lovat att specialbeställa den Polywarmtone-emulsion som har varmvit pappersbas (PW 17) enkom till mig. De är verkligen inte omöjliga att ha att göra med. De förtjänar en stor eloge för att de fortsätter att satsa på film och fotopapper för att förse oss kvarvarande analoga fotografer med högkvalitativt material.
Trodde själv ända tills idag, när jag var nere hos Photax och handlade Forte-papper, att detta var Fotokemikas officiella hemsida men blev mäkta förvånad när man meddelade mig detta. Vill f.ö berömma Photax som också lovat att specialbeställa den Polywarmtone-emulsion som har varmvit pappersbas (PW 17) enkom till mig. De är verkligen inte omöjliga att ha att göra med. De förtjänar en stor eloge för att de fortsätter att satsa på film och fotopapper för att förse oss kvarvarande analoga fotografer med högkvalitativt material.