PMD
Aktiv medlem
En accesspunkt är vad man ansluter till i ett WiFi-nät. I ett hemmanät är AP:n ofta ihopbyggd med en router.någon typ av extern accespunkt. (Vad kan det vara och vad kostar en sån?)
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
En accesspunkt är vad man ansluter till i ett WiFi-nät. I ett hemmanät är AP:n ofta ihopbyggd med en router.någon typ av extern accespunkt. (Vad kan det vara och vad kostar en sån?)
[...]
Alternativ 2:
W-04 kort + CF adapter.
Nackdel att funktionen är osäker på 7d?
En accesspunkt är vad man ansluter till i ett WiFi-nät. I ett hemmanät är AP:n ofta ihopbyggd med en router.
Däremot brukar telefoner kunna fungera som accesspunkt (det brukar kallas "Internet sharing" eller liknande).En riktig dator kan man koppla direkt till WFT-E5, med så kallad ad hoc-förbindelse. Då har man alltså kontakt via WiFi mellan två enheter. Men dessa två utgör då ett eget nätverk, dit ingen annan kommer. Sådan anslutningsmöjlighet brukar inte finnas i telefoner och liknande enheter.
Ja, men kan den telefonen då använda det WiFi den skapar att själv kommunicera på också?
Eller är det så att man behöver två telefoner, en som skapar nätverket och en annan, som ansluter till det (liksom kameran) och kommunicerar med kameran i samma nät?
Ja, det är just det borde som jag inte är säker på.Telefonen agerar router mellan det nät den själv skapat och 4G-uppkopplingen. En app i telefonen borde kunna komma åt wft-e5.
7d kör väl CF?
I sådant fall kan jag rekommendera Delocks SD till CF adapter av denna sort.
https://www.kjell.com/se/sortiment/...rtlasare/adapter-sd-till-compact-flash-p68873
Samt köra Toshibas SD-wifi kort FlashAir W-04. 32 GB är lagomt stort skulle jag gissa.
https://www.toshiba-memory.com/products/toshiba-wireless-sd-cards-flashair-w-04/
Toshiba har tidigare kort också som heter W-02 och -03 etc men de är för långsamma och ska inte användas.
Även om W-04 är snabbt 80-90MB/S så är det SD-CF adaptern som begränsar farten.
Är kameran av magnesium/aluminium?
Prova två saker.
1. Ändra positionen på telefonen i förhållande till kameran. Vissa lägen blockerar signalen mer än andra.
2. Testa att öppna luckan till minneskorten och testa och se om hastigheten är bättre.
Jag har inte hittat några sådana tyvärr. På mina D3X/S är det stor skillnad på positionen av telefonen i förhållande till kamerorna.
Och bara genom att öppna luckan till minneskorten går det mycket snabbare. Kanske är luckan RF-skärmande den med.