ANNONS
Annons

WFS-träff på Rackstadmuséet i Arvika den 19 mars

Produkter
(logga in för att koppla)

Picture

Aktiv medlem
Efter lite diskussioner i forumet har vi bestämt oss för en träff på Rackstadmuséets cafeteria lördagen den 19 mars klockan 13.30. Vi köper oss lite fika och umgås sådär lite opretentiöst. Prisnivå: Kaffe och bulle, 27 kronor, kaffe och tårta, 37 kronor. Sen finns dagens soppa, paj m m.

Den som vill får gärna ta med sig bilder. Om vi hinner innan de stänger så finns det förstås möjlighet att besöka själva muséet. Sen hade vi tänkt oss lite fotografering också - vi åker gemensamt i de bilar som finns till något ställe kring sjön Racken för lite landskapsbilder. Jag har lite dålig koll på var det är som finast, men det ger sig säkert.

Vi lägger inte upp någon bokningslänk för den här träffen utan ni som vill kopierar listan nedan och lägger till ert namn.

Du hittar en karta över Arvika med Rackstadmuséet markerat här .

Ja, jag gillar att fika och kommer till Rackstadmuséets cafeteria lördagen den 19 mars klockan 13.30:

1. Hans Svensson
2. Lotta Elofsson

Aj då!

Inget bra datum, så ni får klara er utan mig denna gången:-( Det är min födelsedag!

Ska käka massa tårta och riva upp paket hela dagen så jag har inte tid med er!

Jag är på nästa gång!

Asch..inte hemma då.
Hälsar på mina barn i Sälen.
Taskig tajming när det är på hemmaplan..jaja..så är det ibland.
Hoppas ni får det kul!

/Tommy

Re: Aj då!

Larsdotter skrev:
Det är min födelsedag!
Så du är också fisk?
Själv är jag så udda att jag inte behöver firas på 7 år till. Då får man tiden till fototräffar i stället;)

Kommer någon annan Karlstadsbo med kanske jag kan få tanka för en plats i bilen?

Så hade jag lyft tråden också..

Tony, från Åmål? Kör du över Grums då eller finns det närmare vägar från dig?

Undrar en som kan det hållet dåligt. Kanske Årjängsvägen är närmare?

Inga problem att köra över Grums, blir bara någon mil längre typ så om det passar kan du åka med i min bil.

tbmac skrev:
blir bara någon mil längre typ så om det passar kan du åka med i min bil.
Toppen! om nån mil verkligen inte innebär många mil då, för i så fall löser det sig ändå på nåt sätt..

Men jag hör av mig per mail när det närmar sig och betalar gärna lite bensin för att slippa springa till Arvika;)

okidoki! Grums är ju bara en halvtimme härifrån och ligger "nästan" på vägen till Arvika så inga problems.

Attans...

Jag är i o f s en utflyttad Jössehäring, men ränderna går ju aldrig ur så jag hade gärna kommit när det äntligen är en fototräff "på hemmaplan".

Jag kommer tyvärr inte till Arvika förrän veckan efter träffen nästa gång. Jättesynd...

Hoppas att Ni får riktigt kul!

Ps. Muséet är verkligen värt ett besök också.

Aha, Martin fyller också år?

Blir vi fler än fyra?
Någon som har koll på det blivande vädret?

Tony, jag mailar ang. plats i bil.

Synd att du inte kan komma Lina, men födelsedagar... ja... ok då. Du får väl dispens! :eek:) Vi kommer alla att beställa in en extra bulle för att fira dig!

Martin, Martin... suck. Uppsala?! När Arvika finns och ligger närmare? Nåja. Vi fikar för dig med och beställer in en bulle till. :eek:)

Anders - du är inte sugen på att vara med i WFS? Så får du mail från oss om nya träffar och annat aktuellt? Hör av dig till mig i så fall (via mailfunktionen på min profilsida), så lägger jag in dig som medlem (det är gratis såklart).

Tommy - barn går före allt, så åk till Sälen. Hör av dig till mig per telefon eller mail om du känner fotosuget komma och du vill ut en sväng i Arvikatrakten. Jag hänger på!

Ni som är anmälda till träffen - är det ok att vi går på muséet även om det kanske kostar några kronor i inträde? Jag tycker det skulle vara kul! Det var länge sedan jag var där - det blir så när man bor ett stenkast därifrån...

lottae skrev:
Någon som har koll på det blivande vädret?

Jodå - det blir molnigt, minus 3 grader, sydlig vind på 1 m/s. Utmärkt fikaväder således. Skulle vi inte känna för att gå ut p g a vädret så sitter vi väl kvar och fikar en stund till?

/Hans, alltid fikasugen.

Helt ok för mig att gå på muséet trots några kronor och helt ok att fika lite längre.

Förresten...kan nån lägga ut en "snabb" skriftlig vägbeskrivning här? Jag hittar inte riktigt mig själv på kartan! =)
Kommer jag på väg 175 eller 61? (åker över fryksdalshöjden).

Senast ändrad:
Vägbeskrivning

Såhär kör du, Therese:

Du kommer över Fryksdalshöjden och vid Finnebäck kommer du ut på väg 61 mot Arvika. Kör den i ett par mil, beundra landskapet, ha på lite musik. Tänk på kaffe och bullar så att magen hinner förbereda sig. Sen kommer du fram till Arvika och den enda rondellen i stan som du behöver tänka på. Ta av mot höger i den. 400 meter efter rondellen går det upp en väg till höger (mot sjukhuset och Oppstuhage). Kör in på den vägen. Efter 634 meter går det in en väg till vänster, den vägen heter Kungsvägen. Den ska du köra 440 meter på. Då har du en parkeringsplats på vänster sida. Det är muséets parkering. Sitter med en elektronisk karta på jobbet, därav de ganska exakta meterangivelserna.

Vi syns!

WFS) (Picture skrev:

Ni som är anmälda till träffen - är det ok att vi går på muséet även om det kanske kostar några kronor i inträde? Jag tycker det skulle vara kul! Det var länge sedan jag var där - det blir så när man bor ett stenkast därifrån...
Jag går jättegärna in på museét:)
Har dessutom ett köpsug på en viss lithografi av B. Ahlgrensson som skulle hänga fint i stugan. Tar med stora plånboken och hoppas den finns där alltså;)

Jag hänger med in i museumet! så sällan man är på sådana. Vilken väg är bäst från Grums, den över Värmskog eller den förbi Fagerås?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar