Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

WFS-träff på Rackstadmuséet i Arvika den 19 mars

Produkter
(logga in för att koppla)
Vägen över Värmskog måste vara absolut närmast, skulle tro att ni vinner på att ta den vägen. Fagerås känns lite som en omväg.
 
Och jag som lovat att vara kartläsare har inte ens svarat på mail.. F´låt. Intygar att Värmskog är närmast, men att man kan tjäna på Fageråsvägen om det är blixthalka eller så typ. Den är längre men klarar högre hastigheter och är bättre vid dåliga väglag.

Jag hör av mig mer ang. kartläsningen.
 
Hej
Tyvärr är vi först i Torsby tidigt lördag morgon, så jag tänker att vi tränger att sova lite äfter 10 tim. i bilen.
Om Ni har tid och intresse i naturfoto är vi i huset till den 3. april.Om Ni kommer ring förut.
Tlf 0560 260 70

Vh
Kjeld
 
tyyyypppiiissskkktttt!!!

...alltid jobb på fel helg tycker jag nu.

jaja hoppas på nästa träff, hade sett fram imot denna.

Gustaf
 
Låter som en trevlig utflykt.
Om ni frågar efter Iris Lundkvist imorgon på muséet så kanske ni får en liten specialguidning. Hälsa från sonen.
mvh Mattias
 
För att krångla till det lite...
(är ju inte med själv så man får jäklas så gott det går :D )
Det är en fotoutställning på Arvika Bibliotek!
"Bortom asfaltskanten" av nån som heter Sune Carlsson. Dessutom är det en utställning på Galleri 39 (samma hus som biblioteket) "3 x Kosmos" med bland annat en fotograf som fotat stjärnor.
Har inte sett asfalts-killen men kosmosfotona är hemskt snygga...
Kanske nåt att kika på när ni ändå är i Arvika?

/Tommy
 
Instämmer!
"Kosmoskillen" är Mats Yderstig från Lysvik. Har inte sett senaste utställningen själv, men enligt andra skall den vara sevärd.
mvh Mattias
 
Kul med fler tips:) Vi får se vad tiden tillåter, men det låter ju intressant med kosmoskillens bilder om man ska tro på er..

Vi hälsar från dig Mattias. Lovar..

Nu ska jag komma ihåg att ladda kamerabatterier ifall vi hittar nåt att plåta också;) Vet ni något kul som kan vara attraktivt objekt i närheten där?
 
Hej Lotta!
Om du menar motiv förutom "morsan" så finns det en hel del. Beror på hur lång tid ni har på er.
Om ni kör ett varv runt Racken som någon förslog så finns det många fina vyer över Racken. 200 meter efter slalombacken finns det en infart där det står "Jössestugan". Där kan ni parkera och gå ut vid badplatsen på andra sidan vägen. Då kan ni bland annat ta bilder ¨på Kajsas udde, omsjungen av bland annat Alf Hambe (om någon minns honom). Vid Jössestugan och dess utsiktsberg (Rackstadsutsikten, Göpommen mfl) och har jag många favoritmotiv men det är minst en halvdagsutfykt att ta sig upp på topparna via någon av lederna.

Man kan också ta sig till den restaurerade spiksmedjan, eller fotografera Segerfors herrgård.

Vill man ha mer urbana motiv finns ju stadsmotiv som Elisstatyn, Fågelmannen och Trefaldighetskyrkan. Tar ni istället en promenad kring Sågudden (Arvikas svar på Skansen) kan man också ta fina bilder.

På lördagarna brukar det vara ganska livlig torghandel. Det finns även gott om "original" att fota som hänger vid Fågelmannen och systembolaget.

Oj då, nu får ni snart stanna en vecka. Det är bäst jag slutar nu...
 
Mattias Lundkvist skrev:

Oj då, nu får ni snart stanna en vecka. Det är bäst jag slutar nu...
Tack för att du slutade i tid. Jag har ju andra planer än Arvika för kvällen;)

Men vi börjar med kaffe, sedan din mamma och därefter en tur runt Racken och in till Arvika för att kolla utställningar och för att plåta.. Det ger nog några minuter på varje plats;)

Nädå, men allvarligt så vore det jättekul om du ville vara med på en tur där runt Arvika vid tillfälle. Det låter ju som det finns tillräckligt mycket för att göra fler träffar där ute kanske?
Just runt Racken är lite extra intressant för mig också. Min släkt är därifrån och ägde nog en del av det som blev konstnärsbostäder. Just den lithografin jag är ute efter visar öppna spisen farfar föddes framför och sen har jag massor av papper som beskriver gamla byggnader som jag inte vet vart de finns eller vilka som finns kvar.
 
Hej Lotta!
Tyvärr kommer jag inte till Arvika förrän på Skärtorsdagen, men det vore kul att hänga med på en tur en annan gång.

Det finns bland annat en hel by som lämnades till förfall någon gång på 40-talet utanför Arvika. Har planer på att dokumentera den innan allt är borta.

När det gäller gårdarna runt Racken så skall du leta efter Per-Inge Fridlund eller Kurt i snickarverkstaden vid muséet. De har full koll på historien kring alla byggnader och gårdar.

Ha det bra i morgon.
mvh Mattias
 
Tusen tack för namnen Mattias:)

Ni som kommer tar med lite Borgviksbilder väl? Jag är jättenyfiken;)
Själv var jag ju inte med, men plockar med något gammalt från Borgvik.
 
Det blev en trevlig dag. Vi hälsade på Mattias mamma vid cafeèt, fikade gott, kollade både tavlor av Rackenmålarna och en utställning om krukmakare som en kvinna fotograferat och gjort en bok om. Riktigt imponerande bilder där.

Och sen då? Hmm.. vi åkte en sväng, gick en sväng, vissa knäppte fler rutor än andra , så jag hoppas få se deras bilder sedan. Själv knäppte jag typ en bild på vädret...
 

Bilagor

  • is.jpg
    is.jpg
    42.1 KB · Visningar: 103
en bild på gänget som kanske visar intresset för foto. Vissa vill posera, andra fotografera;)

(sorry att jag sparade den i 50 jpgkvalite, hade ju kunnat höjt lite förstås men ni syns ju iaf..)
 

Bilagor

  • wfsare.jpg
    wfsare.jpg
    35.3 KB · Visningar: 104
sen ledsnade jag på att plåta och provade om kameran höll som penselsubstitut i stället, men ljuset var lite "för" soligt för det så det blev som det blev och till slut lämnade vi kylan för en pizza i stan.

Fast det var andra än mig som plåtade mer så fler bilder kommer väl hoppas jag..
 

Bilagor

  • maladskog.jpg
    maladskog.jpg
    39.6 KB · Visningar: 102
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.