Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Webhotell

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotograf121

Aktiv medlem
Hej fotovänner

Är på jakt efter ett webhotell och domän namn. Så nu undrar jag har ni några tipps på hotell m.m.

Ska lägga upp en hemsida med det bilder jag tagit (ett urval såklart) den ska jag kunna navända som portfolio och kontakt forum då jag flyttar runt en del och svårt att kunna ange ett konkret tel nr och adress.
 
Själv använder jag, till mångas förskräckelse, B-One, som jag såhär i efterhand hört mycket skit om, men inget har drabbat mig iallafall. Annars så ska svenska Aleborg vara okej också.
 
Det finns några LÅÅÅNGA trådar ang detta redan. Sök gärna i forumet ;-)

mvh
Christer
 
kopierar mitt inlägg från en tidigare tråd:
---------------------------------------------
Jag använder one-hosting.com och jag måste säga att jag är mycket nöjd med dom! Servicen är utmärk, och jag har hittils inte haft nån downtime alls! (Har använt dom i snart två år).

Kostar $5.95 i månaden om man signar up för två år. Då får man 500MB utrymme, 50GB transfer i månaden, 500 emailadresser, 5 databaser osv...

Givetvis har man FTP-access.

-----------------------------------------------

Man kan registrera domän direkt genom dom.
Har nu fyra stycken siter hos dom. Alla kan jag administrera genom samma inloggning, få fram fakturauppgifter o.s.v. Dom har ett oerhört smidigt och enkelt administrationsverktyg för att administrera siten (Sätta upp emails, skapa lösenordsskyddade mappar, o.s.v.)
Supporten är snabb och bra!

Jag rekommenderar dom varmt!
 
använder 99kronor och lägger upp foton med Coppermine
haken med 99kronor är att servrarns står i USA så det kan stundom bli lite långsamt, ofta timeouter om du laddar upp större filer, Tror de legat nere 4 dagar under det året jag haft siten där,
Ska du ha hotellet till ngt kommersiellt skaffa ett som har burkarna i Sverige,
 
Mycket intressant tråd detta eftersom jag själv letar webhotell just nu som en tok. Jag har nu efter lång tid slutligen insett att B-One är totalt urkassa. Jag har för tillfället 4 siter som liger på deras webhotell och samtliga lider av Server not responding osv. Har stött på b-one ett x antal gånger och varje gång får man till svar att dom håller på med uppgraderings arbeten men att problemet ska vara löst nu men till fasa har det inte stämt en enda gång.

Så vad du än gör, låt dig inte lockas av b-one´s billiga priser likt jag gjorde en gång i tiden.
 
Använder B-One till min sajt och det enda problem som drabbat mig är "internal server error", men det är ju bara att reloada...

Däremot SUGER web10 FRUKTANSVÄRT!!
 
Vad är det som suget med web10? Funderar på att lägga min sajt där (de är de enda jag hittat som kan erbjuda registreing av en .it domän.
/A
 
För ett par månader sedan köpte jag från www.web10.se Jag är nöjd och supporten bra.
Supporten svarade snabbt på mina frågor via e-mail.
De ger 1000 MB, 5 subdomäner gott om e-mailkonton och 9:- i månaden. Domännamn kostar extra, de bara förmedlar domännamn.
/Fred
 
Fred H skrev:
För ett par månader sedan köpte jag från www.web10.se Jag är nöjd och supporten bra.
Supporten svarade snabbt på mina frågor via e-mail.
De ger 1000 MB, 5 subdomäner gott om e-mailkonton och 9:- i månaden. Domännamn kostar extra, de bara förmedlar domännamn.
/Fred

Dom flesta webbhotellen förmedlar domännamnen.
Nästan alla är återförsäljare hos någon större registrator.

tex.
joker.com
Enom.com
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.