Annons

Webhotell

Produkter
(logga in för att koppla)
Dajo skrev:
Dom flesta webbhotellen förmedlar domännamnen.
Nästan alla är återförsäljare hos någon större registrator.

tex.
joker.com
Enom.com
Japp, jag vet. Jag menade att hosting kostar 9 spänn, men jag vill inte hävda att den är bäst.
Jag blev tipsad innan jag köpte den så för jag vidare det, endast som tips.
/Fred
 
Trracer skrev:
Själv använder jag, till mångas förskräckelse, B-One, som jag såhär i efterhand hört mycket skit om, men inget har drabbat mig iallafall. Annars så ska svenska Aleborg vara okej också.
???B-One, vad för skit har du hört, skall erkännas att jag inte sökt här på forumet. Jag har nämligen B-One och det funkar suveränt, Nu har jag iofs inga konstigheter för mig på min sida (just nu väldigt passiv). Men snabb support när jag behövde det och inget trassel med webmailen vilket hittils har varit det enda mailfunktion som jag använt.

Jag har tom rekomenderat andra tll dessa, så nu blev jag lite orolig
 
Rikard skrev:
???B-One, vad för skit har du hört, skall erkännas att jag inte sökt här på forumet. Jag har nämligen B-One och det funkar suveränt, Nu har jag iofs inga konstigheter för mig på min sida (just nu väldigt passiv). Men snabb support när jag behövde det och inget trassel med webmailen vilket hittils har varit det enda mailfunktion som jag använt.

Jag har tom rekomenderat andra tll dessa, så nu blev jag lite orolig

http://www.christersson.org/index.php?page=bone
 
mifo skrev:
Mycket intressant tråd detta eftersom jag själv letar webhotell just nu som en tok. Jag har nu efter lång tid slutligen insett att B-One är totalt urkassa. Jag har för tillfället 4 siter som liger på deras webhotell och samtliga lider av Server not responding osv. Har stött på b-one ett x antal gånger och varje gång får man till svar att dom håller på med uppgraderings arbeten men att problemet ska vara löst nu men till fasa har det inte stämt en enda gång.

Så vad du än gör, låt dig inte lockas av b-one´s billiga priser likt jag gjorde en gång i tiden.

Har haft B-One nu i ca. 2 1/2 år, och jag har då aldrig haft några av dessa bekymmer.
Tycker att deras kund-support är bra, har till och med fått hjälp med frågor som egentligen inte är deras bekymmer. Dessutom är de ju, som Mikael nämner, ganska billiga. :)
 
Kolla även på www.manufrog.com
Svensk hemsida, men deras servrar står i USA, bra support.

Du får 350MB utrymme för 100kr/år, 600MB för 250kr/år.

De har även massor av automatiska installations-script som är busenkla att använda. Du installerar t.ex. Coppermine/Gallery/Php-Nuke/Drupal/Joomla med ett par musklick, och behöver inte bry dig om databaser, php-inställningar/webserver-inställningar mm. Allt sköts automatiskt. Lika lätt att avinstallera om du vill prova nåt annat. Här kan du se vad som finns: http://www.manufrog.com/fantastico.html

Obegränsat antal MySQL-databaser
 
wehotell

Hittade lite länkar och trådar om olika webhotell där fs data
är ett av dom
Sen kan ni ju gå in och läsa lite mer om de hotell ni är intresserade av!
 
Jag använder också b-one och är supernöjd.Jag kan inte heller klaga på deras support. Jag har inte behövt använda supporten så ofta men dom gånger som jag har gjort det så har jag fått svar ganska så fort. Billiga är dom också. Jag betalar 45 kr i månaden för 2000 MB
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.