ANNONS
Annons

vykort..

Produkter
(logga in för att koppla)

starnut

Aktiv medlem
jag har en liten fundering, om man tar en jättebra bild kan man då skicka in den till nån firma som gör vykort och sälja den?
var isåfall? jag har inte tänkt göra det, bara roligt att veta om man kan göra det..

:eek:

Kika på de vykort som säljs där du kommer åt. Kolla vad det står på baksidan och om du hittar ett företag sm verkar ge ut vykkort med bilder av samma typ som du tar så har du hittat en möjlig kund. Om du har riktigt bra bilder kanske du också kan sälja dem til andra ställen: tex de som tillverkar pussel. Jag har själv funderat i dessa banot tidigare men dessvärre ärmina bilder inte tillräckligt bra. Än....

dålig betalt men skoj

har sålt en del vykort,,,, men det är mer för att de tär skoj det är väldigt dåligt betalt ska ni veta. ett av vykorten var fyra bilder i ett så att säga det fick jag 1500 kr för och de sålde säkert tusentals... men skoj men ingen ekonomisk grej precis.....

tryck så fall upp de själv och sälj de till gallerix elelr nåt sådan då kan man tjäna pengar

jag sålde till E. Danielssons i genvad

lycka till

jasså..

tycker du 1500 är lite?
jag tycker det hade varit helt ok att få så mycket för en bild man tagit! det är ju mitt dubbla studiebidrag i månaden :)

hum

jag är yrkesfotograf så jag tycker det rä lite... gemför man med vad de tjänar så är det lite tänk dig 5-7 kr per vykort gånger 5000-10 000 ????????

tänk på era bilder de är värda mycket

Re: hum

Jens C Hilner skrev:
tänk dig 5-7 kr per vykort gånger 5000-10 000 ????????
Japp, och lägg på tryck, distribution och marknadsföring på det. För att inte tala om tillgång till kanaler för marknadsföring som vykortsföretagen byggt upp. Man säljer knappast 5000 vykort till närbutiken runt hörnet ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar