Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Voigtländer
- Trådstartare sacce
- Start datum
tormig
Aktiv medlem
Måste det absolut vara i sverige? Om inte kan jag rekommendera Robert White. Bättre priser och i de flesta bättre leveranstider.
sacce
Aktiv medlem
Måste det absolut vara i sverige? Om inte kan jag rekommendera Robert White. Bättre priser och i de flesta bättre leveranstider.
vill gärna klämma på Bessa 3
matlep
Aktiv medlem
vill gärna klämma på Bessa 3
Det kan du nog inte göra i Sverige. LP-Foto tar bara hem Voigtländer på besätllning och jag tvivlar på att dom tar hem en för att klämma på. Det kostar för mycket.
Dessutom så måste man vänta tills dom har fått in tillräckligt mycket beställningar för att dom skall ta hem beställningen, dom tar inte hem bara ett ex även om man beställer och betalar.
eon
Aktiv medlem
Det kan du nog inte göra i Sverige. LP-Foto tar bara hem Voigtländer på besätllning och jag tvivlar på att dom tar hem en för att klämma på. Det kostar för mycket.
Dessutom så måste man vänta tills dom har fått in tillräckligt mycket beställningar för att dom skall ta hem beställningen, dom tar inte hem bara ett ex även om man beställer och betalar.
Det låter inte som en handlare det är funktionellt att köpa från.
matlep
Aktiv medlem
Det låter inte som en handlare det är funktionellt att köpa från.
Nej, tyvärr. Jag ville handla lokalt av dom, men det blev från Robert White istället. Jag tycker att det är konstigt att det inte finns fler återförsäljare i Sverige.
Graal
Avslutat medlemskap
Tror även att leveranstiderna hos LP beror på att Cosina-fabriken i Japan vill ha en viss tid på sig att tillverka och leverera varorna. De har inte allt på lager (bara sånt som tillverkas i en viss bestämd serie och där produktionen sedan läggs ner). Det andra som tillverkas löpande utan maximerad serie, görs efterhand man får in beställningar. Och då gör man givetvis inte bara en kamera/optik som LP beställt, utan väntar tills det kommer in lite fler beställningar. Det är precis likadant på Cameraquest eller Robert White. Det de inte har på lager tar lite tid att få fram från Cosina-fabriken.
matlep
Aktiv medlem
Tror även att leveranstiderna hos LP beror på att Cosina-fabriken i Japan vill ha en viss tid på sig att tillverka och leverera varorna. De har inte allt på lager (bara sånt som tillverkas i en viss bestämd serie och där produktionen sedan läggs ner). Det andra som tillverkas löpande utan maximerad serie, görs efterhand man får in beställningar. Och då gör man givetvis inte bara en kamera/optik som LP beställt, utan väntar tills det kommer in lite fler beställningar. Det är precis likadant på Cameraquest eller Robert White. Det de inte har på lager tar lite tid att få fram från Cosina-fabriken.
Skillnaden är dock att RW har saker på lager. Det har inte LP.
Graal
Avslutat medlemskap
Nej, tyvärr. Jag ville handla lokalt av dom, men det blev från Robert White istället. Jag tycker att det är konstigt att det inte finns fler återförsäljare i Sverige.
Inte så konstigt, då de flesta handlar sina Voigtländer-prylar där det blir billigast, och då är det oftast utomlands pga valutakurser, lägre moms, större marknad för butikerna (som gör att man kan beställa mycket från Cosina till billigare pris) mm. Många svenska fotohandlare har försvunnit, just pga det här.
Graal
Avslutat medlemskap
Skillnaden är dock att RW har saker på lager. Det har inte LP.
Och det beror på det jag skrev i förra inlägget.
janolof
Aktiv medlem
Och det beror på det jag skrev i förra inlägget.
Och att Sverige är en liten marknad!
Graal
Avslutat medlemskap
Och att Sverige är en liten marknad!
Skrev nog även det tror jag? 100 miljoner invånare är lite skillnad mot våra 9. Dessutom fotograferar fler med film i England procentuellt sett tror jag. Den svartvita analoga traditionen med Ilford film etc, är stark där.
bossebkk
Medlem
Voigtlander
För Er alla som reser so finns det en butik i Bangkok med stor sortering Voigtlander linser och kameror blev helt till mig i trasan när jag var där ville ha allt men pengarna sa stopp deras hemsida är http://www.avcamera.com
om inte så kanske man har en kompis som skall hit ner
Bossebkk
För Er alla som reser so finns det en butik i Bangkok med stor sortering Voigtlander linser och kameror blev helt till mig i trasan när jag var där ville ha allt men pengarna sa stopp deras hemsida är http://www.avcamera.com
om inte så kanske man har en kompis som skall hit ner
Bossebkk