Annons

Voigtländer

Produkter
(logga in för att koppla)

sacce

Aktiv medlem
nån som vet ifall det finns nån butik i Sverige som säljer nya
Voightländer kameror och objektiv?

Jag kollade lite snabbt på voigtlaender.de och de listar ingen butik i sverige (men väl i norge och danmark). Men det hade du kanske redan kollat upp.

vill gärna klämma på Bessa 3

Det kan du nog inte göra i Sverige. LP-Foto tar bara hem Voigtländer på besätllning och jag tvivlar på att dom tar hem en för att klämma på. Det kostar för mycket.

Dessutom så måste man vänta tills dom har fått in tillräckligt mycket beställningar för att dom skall ta hem beställningen, dom tar inte hem bara ett ex även om man beställer och betalar.

Det kan du nog inte göra i Sverige. LP-Foto tar bara hem Voigtländer på besätllning och jag tvivlar på att dom tar hem en för att klämma på. Det kostar för mycket.

Dessutom så måste man vänta tills dom har fått in tillräckligt mycket beställningar för att dom skall ta hem beställningen, dom tar inte hem bara ett ex även om man beställer och betalar.

Det låter inte som en handlare det är funktionellt att köpa från.

Tror även att leveranstiderna hos LP beror på att Cosina-fabriken i Japan vill ha en viss tid på sig att tillverka och leverera varorna. De har inte allt på lager (bara sånt som tillverkas i en viss bestämd serie och där produktionen sedan läggs ner). Det andra som tillverkas löpande utan maximerad serie, görs efterhand man får in beställningar. Och då gör man givetvis inte bara en kamera/optik som LP beställt, utan väntar tills det kommer in lite fler beställningar. Det är precis likadant på Cameraquest eller Robert White. Det de inte har på lager tar lite tid att få fram från Cosina-fabriken.

Tror även att leveranstiderna hos LP beror på att Cosina-fabriken i Japan vill ha en viss tid på sig att tillverka och leverera varorna. De har inte allt på lager (bara sånt som tillverkas i en viss bestämd serie och där produktionen sedan läggs ner). Det andra som tillverkas löpande utan maximerad serie, görs efterhand man får in beställningar. Och då gör man givetvis inte bara en kamera/optik som LP beställt, utan väntar tills det kommer in lite fler beställningar. Det är precis likadant på Cameraquest eller Robert White. Det de inte har på lager tar lite tid att få fram från Cosina-fabriken.

Skillnaden är dock att RW har saker på lager. Det har inte LP.

Nej, tyvärr. Jag ville handla lokalt av dom, men det blev från Robert White istället. Jag tycker att det är konstigt att det inte finns fler återförsäljare i Sverige.

Inte så konstigt, då de flesta handlar sina Voigtländer-prylar där det blir billigast, och då är det oftast utomlands pga valutakurser, lägre moms, större marknad för butikerna (som gör att man kan beställa mycket från Cosina till billigare pris) mm. Många svenska fotohandlare har försvunnit, just pga det här.

Voigtlander

För Er alla som reser so finns det en butik i Bangkok med stor sortering Voigtlander linser och kameror blev helt till mig i trasan när jag var där ville ha allt men pengarna sa stopp deras hemsida är http://www.avcamera.com
om inte så kanske man har en kompis som skall hit ner
Bossebkk

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar