Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vlka objektiv till 450d
- Trådstartare Lars.L
- Start datum
perstromgren
Aktiv medlem
Mitchy skrev:
tycker att du ska köpa bara kameran och sedan köpa ett "löst" anat mormalobejktiv. du komemr att tröttna på kitobjektivet fort.
Även det nya, med IS? Det har fått rätt bra kritik, sägs nästan vara lika bra som Nikons motsvarighet!
Skämt åsido, vad är det man tröttnar på? Mekanik? Ljusstyrka? Dålig optisk kvalitet?
Per.
janne_145
Aktiv medlem
Segeson
Aktiv medlem
Måste bara fråga...Lars.L skrev:
Ska man nöja sig med Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 IS eller ska man köpa Canon EOS 450D + 18-55/3,5-5,6 IS + 55-250/4,0-5,6 IS??
Varför satsar du inte vidare på ditt KonicaMinolta/Sony system?
Du har ju en 7D, den är det absolut inget fel på.
Mitchy
Aktiv medlem
Nu fortsätter jag om objektiven då jag inte kan det andra. Den optiska kvaliten är bättre på tex 17-40. Risken för CA och andra otäckheter minskar. Ja, den mekaniska känslan är mycket skönare på de durare alternativen. Skärpan ska jag inte uttala mig om men den är absolut inte sämre, snarare långt åt andra hållet.Du får en tyngre och skönare glugg som presterar säkrare i tyngre miljöer.
Det verkar som att du inte läst så mycket om oebjtkiven. Sök på internet efter tester och recensioner. Även denna sida har ju en recensionsdel.
Det verkar som att du inte läst så mycket om oebjtkiven. Sök på internet efter tester och recensioner. Även denna sida har ju en recensionsdel.
skogsbaronen
Aktiv medlem
Nu vet jag inte hur IS varianten är, men den vanliga 18-55/3,5-4,5 är ingen dröm direkt. 55-250 är enligt mtf-mätningar nästan(väldigt nära) lika skarp som ef70-300/4-5,6, och det är ganska skarpt. 55-250 skulle jag inte vara rädd för att köpa. Trevligt omfång är det också.
perstromgren
Aktiv medlem
bullen_ skrev:
Nu vet jag inte hur IS varianten är, men den vanliga 18-55/3,5-4,5 är ingen dröm direkt.
Canon har skärpt (!) sig rejält med IS-versionen av kitgluggen. Den är inte alls så usel som dess föregångare.
Se t.ex:
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 II
resp
Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS
Photozone skriver så här om den senare:
There were a few moments when I considered not to publish the results due to "political correctness" because to date it was a quite absurd thought that such a cheap, or better "affordable", lens can perform this good and I'm sure that some will not believe the findings even though they're supported by the published field images. Anyway, the resolution capabilities of the Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS is nothing short of amazing.
Per.
perstromgren
Aktiv medlem
Mitchy skrev:
Nu fortsätter jag om objektiven då jag inte kan det andra. Den optiska kvaliten är bättre på tex 17-40. Risken för CA och andra otäckheter minskar. Ja, den mekaniska känslan är mycket skönare på de durare alternativen. Skärpan ska jag inte uttala mig om men den är absolut inte sämre, snarare långt åt andra hållet.Du får en tyngre och skönare glugg som presterar säkrare i tyngre miljöer.
Jovisst, för ca 6500:- mer borde man ju få något.
Per.
Lars.L
Aktiv medlem
anledningen till att jag ska köpa ny kamera är att jag och min brosa delde på kameran. dealen var att han skulle köpa ut mig från kameran till nästa sommar då han ska vara utomlands under ett antal månader.
Jag räknar med att jag har en budget på ca 8500-9000 då har jag tänkt att köpa ett vertikalgrepp för bättre komfort till kameran.
alltså kamera, objektiv och vertikalgrepp är det jag ska köpa
Jag räknar med att jag har en budget på ca 8500-9000 då har jag tänkt att köpa ett vertikalgrepp för bättre komfort till kameran.
alltså kamera, objektiv och vertikalgrepp är det jag ska köpa
Mr Kane
Aktiv medlem
perstromgren skrev:
Skämt åsido, vad är det man tröttnar på? Mekanik? Ljusstyrka? Dålig optisk kvalitet?
Per.
Ljusstyrkan (eller rättare sagt avsaknaden av den).
ErlandH
Aktiv medlem
Om du ska köpa 450D med vertikalgrepp blir det väl nästan samma pengar som en 40D (om du skyndar dig och kan utnyttja cashback)? Bättre handhavande och bättre sökare.Lars.L skrev:
ErlandH
Aktiv medlem
Nja, en 450D med batterigrepp och den nya kitgluggen kostar väl uppåt 9000 kr?Lars.L skrev:
men då får man ingen optik
En 40D kostar efter cashback 7600 kr (på Kungsholmsfoto) och kitgluggen kan man få för 1800 kr. Så det paketet blir inte så många hundralappar dyrare.
skogsbaronen
Aktiv medlem
Lars.L skrev:
vad tror ni om att skaffa superzoom 18-200mm??
Superzoomar är alltid en kompromiss. Dom är inte lika bra, men dom är mångsidiga.
perstromgren
Aktiv medlem
bullen_ skrev:
Superzoomar är alltid en kompromiss. Dom är inte lika bra, men dom är mångsidiga.
Även zoomar med "normala" zoom-omfång är en kompromiss, om man ska vara petig. De flesta av oss har dock lärt sig leva med denna kompromiss, så det är bara en fråga om hur bra man lärt sig leva med kompromisserna i fråga.
Per.