Annons

Vivitar 285

Produkter
(logga in för att koppla)

mysmartin

Medlem
Såg att någon hade skrivit en tråd om dessa 2003. Nu är jag intresserad av att köpa en eller ett par, och undrar därför om det finns nån som vet var man kan få tag på dem, förutom ebay där de dytker upp nån gång ibland.

Kom ju på migsjälv med tanken på att den kanske inte är "optimal" i sammanhanget.

Jag har just nu en Canon 430EX, som jag i dagarna får en Skyport och shoot-through paraply till. Allt detta efter att ha blivit inspirerad av strobist-tänket.

Speedlite 430/580 känns lite väl dyra att köra som manuellt körda slavblixtar, och just Vivitar 285 verkar billiga, men det kanske finns bättre alternativ i Sverige?

Jag skulle rekomendera att satsa på nikon sb-24 eller nån liknande, finns sb-24,25,26 och 28.
De brukar vara hysat billiga och de har pc-synk så att du kan koppla dina skyports utan nått extra tillbehör.

Hej! Vi ser att du kör med AdBlock. Vi förstår att man kan ogilla annonser men det är en viktig inkomstkälla för att driva denna sajt och täcka de kostnader vi har. Om du inte vill slå av Adblock för just Fotosidan så stöd oss gärna genom att till exempel köpa ett Plus-medlemskap.
ANNONS
Spara 5000 på Fujifilm GF-objektiv hos Götaplatsens Foto