Det här är en knepig fråga, mixat ljus är problematiskt. Jag har ingen A1 så jag kan inte uttala mig specifikt om den, men när det gäller blixtljus så brukar det alltsom oftast vara så att ljuset från blixten "överröstar" det befintliga ljuset i scenen och sålunda är det lämpligt att man vitbalanserar efter detta, dvs man har vitbalans på "blixt".
Ytterligare ett sätt är att manuellt sätta vitbalansen mot en neutral yta... men det är inte säkert att man får helt neutralt ändå.
Det är ju så att med moderna kameror och tillhörande blixtar så kan de strypa blixtpulsen så att den blir längre eller kortare beroende på hur mycket exponering kameran behöver. Därför kan blixtens uteffekt variera och förhållandet mellan blixtljus och befintligt ljus variera. Så den manuellt ställda vitbalansen kanske inte stämmer så väl längre (frågan är hur mycket det kan skilja, mitt resonemang är i grova drag mest teoretiskt).
Teori eller inte, hursomhelst så kommer olika delar av scenen ha olika färg. Delar nära blixten kommer få mycket blixtljus och ha blixtens "färg" medan objekt långt borta i scenen kommer ha mer ljus från befintliga ljuskällor och därmed mer av dess färg. Alltså kan du inte få hela scenen neutral (om man inte arbetar riktigt hårt... förklaring följer)
Det enda sättet att få hela scenen neutral är att du kalibrerar ALLA ljuskällorna till samma temperatur och sätter vitbalansen efter denna. Detta görs med hjälp av gel/filter som du sätter för dem. Man gör det i filmindustri, produktfotografi och interiörfoto (för att blixtar, inomhusljus och dagsljus från fönster ska samsas snällt) men annars har jag inte hört att stillbildsfotografer brukar bry sig så värst. (Vanligare är troligen att man färgar ljuset för att få ökad effekt). I de få fall när jag själv råkat ut för det så har jag ofta önskat få den annorlunda effekt man får med mixade ljuskällor.
Någon annan kanske har någon jättesmart och enkel idé och får gärna rätta mig eller komma med bättre tips, men personligen skulle jag balansera så att huvudmotivet är neutralt och sedan eventuellt fixa till extra detaljer i bildbehandlingsprogrammet.