Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vitbalans på Nikon D3000

Produkter
(logga in för att koppla)

StellanJ

Aktiv medlem
Har försökt hitta hur man ändrar vitbalansen på min nya Nikon D3000, nybörjare som man är så är det mkt som inte är självklart. Någon som vet?
 
Nej, jag vet inte hur det är på just D3000, men jag har mycket svårt att tro att det inte står att läsa i manualen. Dessa brukar dessutom vara utrustade både med innehållsförteckning och register...

På de dyrare finns det en knapp som heter WB som kombineras med kommandohjulen, men jag vet inte huruvida det är en egen knapp på de enklaste modellerna.
 
Har verkligen kollat i manualen ( har lärt mig att man ska börja med den:) ) men hittar inget, kanske blind. Men tack ändå!
 
Så du menar på fullt allvar att vitbalans inte finns i registret/index längst bak i manualen? Tillåt mig att tvivla...
 
Sidan 80 och framåt i den engelska manualen jag hittade online i alla fall, bläddra dit någonstans även om du har en svensk och titta runt lite.
 
Jag har en d3000

Vänta gör såhär :

Vrid kameran till P

Sen tryck på knappen längst ner till vänster , de e ett förstoringsglas med ett plus på

Sen bläddra till wb vips så kan du ändra ;)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.