Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Vita "små" Canon Objektiv?
- Trådstartare Jocce
- Start datum
gunte
Aktiv medlem
Proboarder skrev:
finns sprayfärg på BilTema ^^
Eller kräng på en sjuhelsikes krympslang, blir ju lite vattentåligare också
mvh/Gunte..
Jocce
Aktiv medlem
RolandM skrev:
Den största nackdelen med kameran är att det sändes med en instruktionsbok. Kameran är ju digital och då ska den bara fungera och ta bra kort.
Roland - använder alltid den gröna fyrkanten, så gör kameran allt.
Så bara för att den är digital så skall allt bara funka rakt av, utan förklaring?
..hehe...
Visst funkar den att använda som "snapshot kamera", men men...
Prova att leka lite med de andra lägerna, man märker stor skillnad!
Själv försöker jag att använda så lite automatik som möjligt, dels för att lära mig, och dels för att få så bra bilder som möjligt!
/Jocce
Lex
Aktiv medlem
Nikon, Pentax och Minolta kör även de med vitt, numera. Så vill man synas i pressfotoskogen får man kanske välja en annan färg, varför inte svart?Forslund skrev:
Jag tror den inofficiella anledningen till att objektiven är vita är att man skall se att Canon är störst på pressfoto, ex vid fotboll.
Magnus77
Aktiv medlem
Men ett silvrigt hus måste ju redan vara snäppet ballare än ett vitt??
Jag funderar dock på att kroma min 300D för att komma undan den tråkiga speglingen som 300D ger i motivet vid närbilder. "Spegel" mot "spegel" måste ju ta ut varandra, eller?
Min 300D hamnade av misstag på "Tv" och när jag försökte snurra på ratten så blev mina bilder jätteljusa eller jättemörka. Hur kommer man tillbaka till grundläget? (Har man köpt en kamera och objektiv för 17-18.000kr vill man ju att det ska vara enkelt att sikta och trycka av!!!)
Nu kommer det värsta av allt: När jag ställer ratten på "Av" så stänger inte kameran av sig och objektivet åker heller inte in! Vilken skitkamera!
Och läget "Tv" funkar ju inte heller - jag kan inte filma för det...
*ironi*
Jag funderar dock på att kroma min 300D för att komma undan den tråkiga speglingen som 300D ger i motivet vid närbilder. "Spegel" mot "spegel" måste ju ta ut varandra, eller?
Min 300D hamnade av misstag på "Tv" och när jag försökte snurra på ratten så blev mina bilder jätteljusa eller jättemörka. Hur kommer man tillbaka till grundläget? (Har man köpt en kamera och objektiv för 17-18.000kr vill man ju att det ska vara enkelt att sikta och trycka av!!!)
Nu kommer det värsta av allt: När jag ställer ratten på "Av" så stänger inte kameran av sig och objektivet åker heller inte in! Vilken skitkamera!
*ironi*
Softasnubben
Aktiv medlem
¨Jocce skrev:
Kung i stan är man inte förrens man har ett motivlackat hus, met matchande motivlackat objektiv!
Olika varianter av motivet då när man sätter på olika objektiv
/Jocce
Ahh det vore guld! Snacka om respekt! =P
Jocce
Aktiv medlem
Magnus77 skrev:
*ironi*
*rullar på golvet och skrattar så jag kiknar*
Riktigt bra juh!
Men Tv är inte för att filma på det sättet, utan det är om du skall spela in från Tv:n...
Men om inte "Av" läget funkar kanske du skall lämna in den till Canon..gör det med den beskrivningen du just gav här..hehe...
*ler*
/Jocce
ps. Av läget kanske egentligen betyde "Audi Video", men funkar inte att filma eller ta ljud där.. *ler* ds.
niklasl
Aktiv medlem
Kvällens gapskratt!!!Magnus77 skrev:
*ironi*
niklasl
Aktiv medlem
Eller grönt? Rosa?Lex skrev:
Nikon, Pentax och Minolta kör även de med vitt, numera. Så vill man synas i pressfotoskogen får man kanske välja en annan färg, varför inte svart?
Finns faktiskt
24-85:an fanns ett tag i nån metallvariant. Inte ljusgrått, men inte heller svart.
24-85:an fanns ett tag i nån metallvariant. Inte ljusgrått, men inte heller svart.
niklasl
Aktiv medlem
Re: Finns faktiskt
Kanske... silver?froderberg skrev:
Jeppe
Aktiv medlem
Re: Finns faktiskt
Anledningen till att EF 24-85:an lanserades i silvergrå färg, var att det skulle hjälpa Canons APS-SLR modeller (IX/IX 7)
Sen har vi ju faktiskt ett till.. Nämligen nya EF 28-90/4-5.6 II USM, som ska matcha de nya 300/3000v-modellerna..
Så är det med det
Faktiskt ytterligare två, nämligen 35-135/4-5.6 USM. Grå silvermetallic, för att vara exakt.. Det levererades tillsammans med EOS 10 (i samma färg), för att fira den.. 60 miljonte EOS-kameran.froderberg skrev:
Anledningen till att EF 24-85:an lanserades i silvergrå färg, var att det skulle hjälpa Canons APS-SLR modeller (IX/IX 7)
Sen har vi ju faktiskt ett till.. Nämligen nya EF 28-90/4-5.6 II USM, som ska matcha de nya 300/3000v-modellerna..
Så är det med det
Forslund
Aktiv medlem
Re: Re: Finns faktiskt
Har du inget jobb Jeppe? Eller så jobbar du på Canon?!
Jeppe skrev:
Faktiskt ytterligare två, nämligen 35-135/4-5.6 USM. Grå silvermetallic, för att vara exakt.. Det levererades tillsammans med EOS 10 (i samma färg), för att fira den.. 60 miljonte EOS-kameran.
Så är det med det
Jeppe
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Finns faktiskt
Jo..jag har jobb..men inget liv
Forslund skrev:
Forslund
Aktiv medlem
Re: Re: Re: Re: Finns faktiskt
Det var det jag tänkte fråga först, men trodde du skulle ta illa upp.. Jag fick för mig att du läste canonmanualer hela dagarna istället för att jobba
Jeppe skrev:
Det var det jag tänkte fråga först, men trodde du skulle ta illa upp.. Jag fick för mig att du läste canonmanualer hela dagarna istället för att jobba