Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Vita "små" Canon Objektiv?
- Trådstartare Jocce
- Start datum
Proboarder
Aktiv medlem
typ 89:- burken för sprayfärg på BilTema
alcedo [E.F.S]
Avslutat medlemskap
Orsaken till att Canons stora objektiv är vita är (efter vad jag har förstått) att göra dem mindre känsliga för värme. En vit yta värms upp mindre av solen än en svart. De stora teleobjektiven från Canon innehåller oftast linser av flouritekristall, som utvidgar sig aningens mer än glas när de värms upp. Eftersom mindre objektiv p g a mindre exponerad yta inte har samma problem, så behöver de inte göras vita...
paco
Aktiv medlem
Har sneglat lite på 300/4. Såg ju snyggt ut också på Canon Europes hemsida tills jag såg att 300/4-sidan hade bild på 400 IS och på 500 IS-sidan hade dom bild på den riktiga 300/4. Höll på o bli tokig när jag försökte få ihop bilden på Scandinavian med den på Canons sida.
300/4 ser ful ut jämfört med t.ex 300/2.8, men det går väl o leva med. Bilderna, de jag hittat här på FS, är ju väldigt fina.
Det blir riktigt tufft att välja till våren, 300/4, 100-400 IS och ett par Sigmor finns med i racet också.
300/4 ser ful ut jämfört med t.ex 300/2.8, men det går väl o leva med. Bilderna, de jag hittat här på FS, är ju väldigt fina.
Det blir riktigt tufft att välja till våren, 300/4, 100-400 IS och ett par Sigmor finns med i racet också.
Linmajon
Aktiv medlem
Glöm inte din vita smoking, och en vit Volvo P1800...divander skrev:
Jag väntar på att Canon skall släppa ett vitt hus som matchar deras vita gluggar. Och sen är det bara att sätta på en rosa eller ljusbå rem och man är ballast i stan. Eller?
niklasl
Aktiv medlem
För att inte tala om hur motivet påverkas... ;-)paco skrev:
Blänket från en silvrig 300D påverkar ju både fotograf och objektiv negativt, så en svart kamera är helt klart bättre. Hade man bara vetat allt det här innan..
Jocce
Aktiv medlem
paco skrev:
Blänket från en silvrig 300D påverkar ju både fotograf och objektiv negativt, så en svart kamera är helt klart bättre. Hade man bara vetat allt det här innan..
Hur påverkar det negativt?
Nu blir man juh lessen när man har en 300D...
eller kanske nått att skylla på när man misslyckas med bilderna
Närå, men på vilket sätt påverkas det negativt?
/Jocce
Proboarder
Aktiv medlem
Jocce skrev:
/Jocce
finns sprayfärg på BilTema ^^
Jocce
Aktiv medlem
fjalstal skrev:
Flytande Tippex går säkert bra också
Eller en vanlig färgburk, bara doppa...hehe...
Men men, alltså, frågan var: Hur blir det sämre bilder för att huset är silvrigt, reflekteras ljuset eller?
/Jocce
niklasl
Aktiv medlem
Hur många smileys behöver du för att förstå ironin?!? ;-))))))))))Jocce skrev:
/Jocce
300D är en mycket bra kamera! Var glad att du har en!
TBone
Aktiv medlem
Jocce skrev:
Kung i stan är man inte förrens man har ett motivlackat hus, met matchande motivlackat objektiv!
Precis, varför finns det ingen optik med eld-flejms på?
/Magnus
Jocce
Aktiv medlem
niklasl skrev:
Hur många smileys behöver du för att förstå ironin?!? ;-))))))))))
300D är en mycket bra kamera! Var glad att du har en!
Såg inga Smileys i Jonnes inlägg!
Visst är det en bra kamera, men man vill juh veta allt om den, för som nackdelar!
/Jocce