Annons

Vistalansering

Produkter
(logga in för att koppla)

Gunnar Fahlström

Aktiv medlem
Just nu så firar deltagarna i Microsofts lanseringsparty för Exchange, Office och Vista med att se på illusionisten Joe Labero.

För några timmar sedan presenterades nyheterna från scenen. Alla som använder Windows kommer förr eller senare att komma i kontakt med Vista så för er räkning har jag svängt ihop en enkel video med några av de viktigaste punkterna från dagen. Den tar bar ett par minuter att se på och ni hittar den på http://revver.com/watch/109333 ,
 
Hmmm.. den var rätt intetsägande.. Fast du har säkert mer matnyttigt material i gömmorna :)

Hursomhelst, så...bättre sent än aldrig? Mac har ju kört med detta ett tag nu. Vista eller Ej, min nästa dator blir en mac. Fördelen är att man kommer att kunna köra vista på den oxå, om det skulle behövas...
 
Gunnar Fahlström skrev:
Just nu så firar deltagarna i Microsofts lanseringsparty för Exchange, Office och Vista med att se på illusionisten Joe Labero.

För några timmar sedan presenterades nyheterna från scenen. Alla som använder Windows kommer förr eller senare att komma i kontakt med Vista så för er räkning har jag svängt ihop en enkel video med några av de viktigaste punkterna från dagen. Den tar bar ett par minuter att se på och ni hittar den på http://revver.com/watch/109333 ,
Too late! or too early?
Stoppade inn Vista RC1 i min HP Pavillion...som vanligt med nya Windows versioner...en olycka! Drivare hittades inte.
Stoppa den i röven i ett år...så kanske.....
Ändelig är XP stabil...varför uppgradera och bli försökskanin for Bill G för n:te gång?
 
Har de hittat på nåt som jag borde sakna? Vi som kör Mac får iofs också nytt operativ snart... fast jag brukar hoppa över vartannat...

/kg, med tiger i datorn
 
Gunnar Fahlström skrev:
Just nu så firar deltagarna i Microsofts lanseringsparty för Exchange, Office och Vista med att se på illusionisten Joe Labero.

För några timmar sedan presenterades nyheterna från scenen. Alla som använder Windows kommer förr eller senare att komma i kontakt med Vista så för er räkning har jag svängt ihop en enkel video med några av de viktigaste punkterna från dagen. Den tar bar ett par minuter att se på och ni hittar den på http://revver.com/watch/109333 ,

Och?????
Mikael
 
he he jag tror pyttemjuk har lägre trovärdighet än IKEA va? *s* Är det nån som tror på ett buggfritt, säkert och stabilt Windows?

(ska sluta mobba er, det kan ju trots allt ändå bara bli bättre, jag halkade in i tråden för att jag tyckte det stod "vitbalansering" he he...)
 
HDFS) (KGS skrev:
he he jag tror pyttemjuk har lägre trovärdighet än IKEA va? *s* Är det nån som tror på ett buggfritt, säkert och stabilt Windows?

(ska sluta mobba er, det kan ju trots allt ändå bara bli bättre, jag halkade in i tråden för att jag tyckte det stod "vitbalansering" he he...)

Jag vet, det är svårt att läsa på en Mac ;)
 
Haha, jag kan bara stämma in i Vitbalanserings-kören! :)

Är för övrigt inte imponerad av Vista...segt och irriterande.
 
Tyckte också att den var rätt trist. Hade väntat mig filmer från själva operativsystemet, inte en kille i slips som säger sådant som kommer stå på baksidan av kartongen.

Är själv positivt inställd till vista på de flesta punkter (har kört det sen rc1). Generellt gillar jag oerativsystem som inte försöker bestämma vad jag ska använda för hårdvara.

Men jag har en känsla av att jag är en av de få på detta forum... Maken till samlingsplats för maczealots får man nog leta efter. ;)
 
okami skrev:
Maken till samlingsplats för maczealots får man nog leta efter. ;)

Du har inte tänkt tanken att det kan vara så att allt fler, rent generellt, upptäcker att det finns annat än Microsoft här i världen, att allt fler lyckas ta sig ur kundinlåsningen?

För min egen del så betraktar jag datorprogram som något helt fritt idag, allt annat räknar jag som ett föråldrat tankesätt (även sådana som mig blir rent allmänt allt fler för var dag som går).
 
Behöver man vara det ena eller det andra?
Jag använder mac och pc, skriver detta från en pc som fungerar utmärkt efter att ha rensat den från virus, spionprogram, rensat bort alla tempfiler, defragmenterat hårddiskarna och därefter gjort en Ghoast att skicka in-man vet ju inte vad som kan hända.

Pc är något av en engelsk sportbil, dvs håller man inte efter den ständigt så vill den plötsligt inte starta. Svårt att få in växlarna, blir slö, går på två cylindrar.
Och hur många gör det? Pysslar om den dagligdags????
Med mac behöver man inte bry sig. Det fungerar.
Vilket också har sin charm


Mikael
 
Senast ändrad:
Re: Re: Vistalansering

fujicanon skrev:
Too late! or too early?
Stoppade inn Vista RC1 i min HP Pavillion...som vanligt med nya Windows versioner...en olycka! Drivare hittades inte.
Stoppa den i röven i ett år...så kanske.....
Ändelig är XP stabil...varför uppgradera och bli försökskanin for Bill G för n:te gång?

Eh? Ta inte illa upp, men vad förväntade du dig av en version med "versionsnummer" Release Candidate 1? Hela poängen med att släppa en sådan fri version är att hitta buggarna i operativsystemet och att ge utvecklare av olika slag en möjlighet att börja jobba med skarpa versioner av ex. drivrutiner och liknande; det var ALDRIG menat som en "riktigt" operativsystem (den sista RC som släpptes var väl RC3?).
Skarpa versioner av drivrutiner till grafikkort, ljudkort och liknande har inte varit ute mer än några veckor (vissa tillverkare har fortfarande inte lämnat beta-stadiet).
Det kommer ta ytterligare ett par månader (tidigast slutet av januari då Vista släpps på allvar) innan man kan börja säga något om hur bra Vista fungerar för hemanvändare.

Tänk på att det bara är affärskunder som kan köpa Vista nu och det är mest för att de ska kunna börja med sina tester, det kommer säkert dröja 6-12 månader innan de börjar "rulla" ut Vista i organisationerna i någon större omfattning (där jag jobbar håller de fortfarande på att rulla ut XP, det tar ÅR att byta operativsystem i stora organisationer och vissa kommer nog "hoppa över" Vista helt och vänta på nästa version som kommer om 4 år eller så).
 
steelneck skrev:
Du har inte tänkt tanken att det kan vara så att allt fler, rent generellt, upptäcker att det finns annat än Microsoft här i världen, att allt fler lyckas ta sig ur kundinlåsningen?

Givetvis har jag tänkt den tanken, jag använder själv inte enbart microsoft.

Många på fotosidan verkar dock dra sig till kundinlåsningar istället från ifrån dem. Vet inte hur många gånger jag läst "nästa dator jag köper blir en mac" senaste halvåret.

Windows går att köra på mac för att windows inte letar efter ett litet microsoftchip på hårdvaran. MacOS går inte att köra på en vanlig pc som man bygger själv eftersom MacOS vill ha ett litet chip som säger "jag är en mac" även om all övrig hårdvara är identisk med en vanlig pc.

Vilka låser in sina kunder?
 
Senast ändrad:
macrobild skrev:
Pc är något av en engelsk sportbil


fel, fel, fel, en engelsk sportbil är charmig oavsett hur mycket den strular och de gånger den fungerar sitter man med ett saligt leende o kör. När såg du senast någon sitta o njuta av att köra PC? Tänkte väl det. Sådant gör man bara när man är tvungen.

/kg, leende macanvändare sen -85
 
HDFS) (KGS skrev:
fel, fel, fel, en engelsk sportbil är charmig oavsett hur mycket den strular och de gånger den fungerar sitter man med ett saligt leende o kör. När såg du senast någon sitta o njuta av att köra PC? Tänkte väl det. Sådant gör man bara när man är tvungen.

/kg, leende macanvändare sen -85

Kan ju inte påstå att jag ler konstant när jag sitter framför min pc men ganska ofta är det nog allt. Sen kanske man inte ska bedöma hur rätt något är efter hur mycket deltagarna/användara ler, i så fall torde hare krishna eller någon annan sekt ha så rätt man bara kan. Har aldrig sett en sådan som inte dansar runt o ser barnsligt glad ut. Undrar om de kör pc eller mac...

Sedan måste ju inte PC nödvändigtvis betyda windows även om det är där jag spenderar mest tid. Och angående datorstrul är det inget som är unikt för PC och windows.. har mer att göra med vad som finns bakom tangentbordet.
 
okami skrev:
Kan ju inte påstå att jag ler konstant när jag sitter framför min pc men ganska ofta är det nog allt. Sen kanske man inte ska bedöma hur rätt något är efter hur mycket deltagarna/användara ler, i så fall torde hare krishna eller någon annan sekt ha så rätt man bara kan. Har aldrig sett en sådan som inte dansar runt o ser barnsligt glad ut. Undrar om de kör pc eller mac...

Sedan måste ju inte PC nödvändigtvis betyda windows även om det är där jag spenderar mest tid. Och angående datorstrul är det inget som är unikt för PC och windows.. har mer att göra med vad som finns bakom tangentbordet.

du har fel, datasrul uppkommer genom ogenomtänkta drivrutiner, tempfiler som växer som ett monsunregn och antivirus och antispionprogram som läcker som ett plåttak peppret med hagel. Taskig minneshantering mm
Mikael
 
Senast ändrad:
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.