Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

VisitSweden utlyser tävling med vedervärdiga villkor

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag gillar dock inte Ann-Katrine Almqvists inställning:

Nu vill de att vi ska bli vänner. Men jag har talat om för dem att vi inte kommer bli vänner så länge de använder amatörer i professionella sammanhang
Kanske syftar Almqvist på att den som utformade tävlingen är en amatör, som inte vet något om hur upphovsrätt osv fungerar.

Jag delar med mig av några bilder till vår kommuns hemsida lite då och då. Inget märkvärdigt, bara ett bidag till "marknadsföringen" av Karlsborg. Jag tar inget betalt utan låter det bara vara mitt bidrag till att visa upp vår fina natur. Häromveckan fick jag ett mail från min kontakt på kommunen. Hon berättade om Visit Sweden och de önskade bilder via Instagram. På det sättet att man taggade bilderna med #visitsweden och /eller #swedishmoments. Sedan valde Visit Sweden ut bilder som taggats på detta sätt och publicerade dem på sitt eget Instagramkonto
.
Jag såg inget konstigt i det till en början. Gör man en sökning på de taggarna på Instagram så dyker det upp en del jättefina bilder, jag antar att det är mest amatörfotografer som ser en chans att synas lite mer. Men efter att ha skummat igenom den här tråden så finns det nog anledning att fundera lite närmare över hur bilderna används. Ska ta en titt på det.

För den intresserade; kolla in Instagram och ovan nämnda taggar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar