Annons

Visico VT-200

Produkter
(logga in för att koppla)

AndersPS

Aktiv medlem
Hej!

Funderar på att köpa ett studioblixtpaket på Photax, och hittat ett som passar min budget, och det är det som heter Visico VT-200.
Är det för klent? har tidigare kollat på ett kraftigare av samma märke men med 600 Ws istället för 200 Ws. Men en i klubben som har studioblixtar sa att 600 Ws var för mycket, men han fotar med en greenscreen, så jag blev lite osäker på effekten. Han behöver bara ett jämt ljus, medan jag vill köra lite "oldscool" och exprimentera. Det som verkade bra med detta enkla paket är att det går lätt att stoppa undan och att det kunde minskas till 6 Ws.

Vill ha lite råd om vad jag ska tänka på annars, ska jag köpa en ljusmätare eller ska jag ta ett kort och lära mig hur mycket jag ska höja och sänka? frågade i en annan tråd om ljusmätaren och de flesta sa att man inte behöver det idag med dagens kameror som ger direkt feedback. Verkar lite proffsigare att ha en ljusmätare..

///Anders S
 
Hej!
Väcker upp denna tråd.
Köpte du blixtarna? Vad tycker du isf? Finns inte allt för mkt information om just dessa blixtar..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.