Annons

Visico excel 300+ (utomhus)

Produkter
(logga in för att koppla)

Tont75

Medlem
Kollar läget jag vill kunna köra dessa blixtar Visico Excel 300+ utomhus men vet inte hur det skall gå till då jag har kollat på innovatronix men det funkar bara på köpta blixtar efter april 2009?? Sedan är dom känsliga då man måste köra dom på jordat uttag.
Finns det någon som har en bra lösning på detta och till ett rimligt pris, eller är det bara att köpa ett par mil förlängningskabel.

Mvh Tony.

edit: missförstod först. du har förmodligen inte blixtar efter april 09(?)
låter stå iaf.

jag köpte ett explorer xt nydligen ihop med excel 300+-blixtarna och det funkar utmärkt. inställningsljuset får man stänga av helst, annars så sinar det snabbt tydligen. samt pga att inställningsljuset ställs in digitalt så funkar det inte helt 100, då blixten tappar spänningen en snabbis före uppladdning.

använder du för mycket skarvsladd så kan blixtarna inte starta/funka bra pga spänningsfall.

Senast ändrad:
Ok tack för svaret men det är så att dom är äldre än feb 2009 då funkar dom inte tydligen enligt kaffebrus?? vad vet jag hur gammla är dina blixtar??

Ok tack för svaret men det är så att dom är äldre än feb 2009 då funkar dom inte tydligen enligt kaffebrus?? vad vet jag hur gammla är dina blixtar??

när jag kontaktade kaffebrus om detta så ville han bara ha ID'numret på mina blixtar för att kolla så dom funkade; vad som inte funkade sa han inget om.

0903 börjar mitt serienummer på, så jag förmodar att det är Mars i år det står för.

PS, har du vägarna förbi södertälje så kan du ju hojta till så får du testa mitt XTagg. Vet inte var du bor, men nu vet du att möjligheten finns iaf.

lycka till!

Ok tack igen men jag har vänt mina blixtar ut och in hittar inte något serie nr vart står det???

Dom är köpta 0802

Mvh Tony

kollat upp

Jag har själv sådana och för att det är den nya så ska det stå 0903 och serial nummer som är senare än 9
Jag hade tur det står 11 på mina 2

//Kaj

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto