Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Visa dina mobilkamerabilder!

Produkter
(logga in för att koppla)

Makten

Aktiv medlem
Satt och grävde lite i arkiven inatt, och kom på att vissa bilder tagna med min mobiltelefon var rätt intressanta.
Så låt oss se vad ni skapat! Gärna med riktigt dåliga mobiler, eftersom de senaste ju i princip är lika bra som en kompaktkamera;-)

Bilden i större originalformat: http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/626428.htm

Edit: Telefonen är en Sony Ericsson f500, med 0,3 megapixel.
 

Bilagor

  • bild81_3.jpg
    bild81_3.jpg
    41.3 KB · Visningar: 1,118
Äääh, kom igen nu då! 132 pers som läst utan att ha nån kass bild att bidra med;-)

Den här är rätt rolig tycker jag. Typ så fotografiskt värdelös som en bild kan bli, men den lockar i alla fall till ett leende.
 

Bilagor

  • bild63_2.jpg
    bild63_2.jpg
    45.8 KB · Visningar: 1,023
Spammar vidare, tills nån vågar följa;-)
Brusallergiker göre sig icke besvär! :-D
 

Bilagor

  • bild19_2.jpg
    bild19_2.jpg
    44.2 KB · Visningar: 980
Han som körde är PV-entusiast och ville jag skulle ta ett kort på en välvårdad sådan som låg framför oss på Uddevallabron. Ja, hrm... det är alltså den lilla pricken vid mittlinjen längre fram som är objektet.

Tanken var god men det räckte inte ända fram.
 

Bilagor

  • uva-bron.jpg
    uva-bron.jpg
    19.6 KB · Visningar: 963
Cappucino skrev:
Han som körde är PV-entusiast och ville jag skulle ta ett kort på en välvårdad sådan som låg framför oss på Uddevallabron. Ja, hrm... det är alltså den lilla pricken vid mittlinjen längre fram som är objektet.

Tanken var god men det räckte inte ända fram.
Hahaha, jag känner igen det där, jag som kör mestadels med fasta objektiv till min DSLR;-) Man får göra det bästa av vyn helt enkelt.
Tycker att det är en bra bild hur som helst! :)

Jag sitter och redigerar hela mitt gamla arkiv, så jag fortsätter. Den här tycker jag ser ganska "genuint gammal" ut på nåt sätt (om vi bortser från den förargliga kraftledningen). Låga men majestätiska tallar på Uvberget i Bollnästrakten under sensommarkvällen. Den här gången har jag inte ändrat färgen nåt i efterhand. Det är kamerans egna sepia-effekt. Men jag drog ner färgstyrkan en smula, då den var lite väääl orange i original.
 

Bilagor

  • bild10_2.jpg
    bild10_2.jpg
    46.4 KB · Visningar: 950
Jag fortsätter... Storhetsvansinne? Nejdå, jag hittar bara mer sköna bilder i arkivet:-D
Ni får gärna komma med kommentarer även om ni inte lägger in egna bilder förstås. Är bilderna värdelösa, banala, bra, dåliga, eller vad?
Nu är det 267 som läst tråden; en som svarat;-)
Jag tål all kritik, bring it on.

Sensommar i Bollnäs:
 

Bilagor

  • bild15_2.jpg
    bild15_2.jpg
    44.9 KB · Visningar: 912
Solen går ner över Herten (gissa var mitt efternamn kommer ifrån).
 

Bilagor

  • bild27_2.jpg
    bild27_2.jpg
    46.5 KB · Visningar: 905
En gammal järnvägsbro över Dalälven. Den märkliga färgskiftningen i hörnen är faktiskt direkt ur "kameran".
 

Bilagor

  • bild82_2.jpg
    bild82_2.jpg
    44.6 KB · Visningar: 905
Ha ha , har bara väntat på att en tråd om detta skulle dyka upp....

Öppnar med ett fiint självporträtt ;)

Ps: Siemens M65
 

Bilagor

  • 041103_164148 sm.jpg
    041103_164148 sm.jpg
    15.2 KB · Visningar: 858
Tog en bild från fönstret tidigt nu på morgonen medan det fortfarande var lite mörkt ute. Bilden (från en Sony Ericsson V600i) blev aaaningen brusigare än min dslr :)
 

Bilagor

  • brusig.jpg
    brusig.jpg
    8.1 KB · Visningar: 852
Det är mycket Holgakänsla i era bilder.
Nu blir jag lite sugen på att skaffa en gammal kameramobiltelefon.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.