Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
virusprogram
- Trådstartare tarragona
- Start datum
leaokris
Ny medlem
Hej finns det något bra virusprogram som är gratis?
MVH tarragona
Antar att det är ett ANTIvirusprogram du är ute efter. Finns flera, t.ex Microsoft Security Essentials.
Om det är bra kan jag inte svara på men det gör inte mycket väsen av sig, på gott och ont kanske.
PFH
Avslutat medlemskap
Avast, gratis och bra. http://www.avast.com/sv-se/compare-...Search_Brand&gclid=CKGtmMvHl7wCFRMgtAodT0sA1Q
Larzon
Medlem
Antivirus
Jag har använt AVG's gratisversion ända sedan den lanserades för många år sedan. Har alltid hållit tätt och fungerat felfritt. Den senaste versionen (2014) sköter både virus-scanning och uppdatering i bakgrunden, utan att man behöver bekymra sig. Programmet finns f.ö. nu också för Android.
//L
Jag har använt AVG's gratisversion ända sedan den lanserades för många år sedan. Har alltid hållit tätt och fungerat felfritt. Den senaste versionen (2014) sköter både virus-scanning och uppdatering i bakgrunden, utan att man behöver bekymra sig. Programmet finns f.ö. nu också för Android.
//L
Andy_Green
Aktiv medlem
Jag har också använt Avast! i många år. Har hyfsat förtroende för det programmet.
J-PB
Aktiv medlem
Avast! ligger i topp bland gratis antivirus. MSE är nog inte att rekommendera (kolla länk)
http://www.howtogeek.com/173291/goo...w-recommends-you-use-a-third-party-antivirus/
Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
http://www.howtogeek.com/173291/goo...w-recommends-you-use-a-third-party-antivirus/
Sent from my GT-I9295 using Tapatalk
T.Risberg
Aktiv medlem
Väldigt osäkert
Hej
Kolla http://www.av-test.org/en/tests/home-user/
Gör din egen slutsats ;-)
Själv kör jag "oskyddat" internet via windows 98 dator ;-) Slipper en massa löss å annat tjafs.
Jag tror att om man bara undviker de man inte känner till, inte klickar på "din dator är ........." så klarar man sej långt. INTE öppnar mail från konstiga avsändare osv.
Comodo har tidigare toppat test resultat å är gratis, belastar inte datorn nänmvärt.
Håller man sej bara långt ifrån okända sidor å mail så klarar man sej långt. ;-) som sagt !
De bästa e att köra vmware, får man problem så e de bara att ominstallera senast fungerande konfiguration. Gjort på några minuter !
ThomasR
Hej
Kolla http://www.av-test.org/en/tests/home-user/
Gör din egen slutsats ;-)
Själv kör jag "oskyddat" internet via windows 98 dator ;-) Slipper en massa löss å annat tjafs.
Jag tror att om man bara undviker de man inte känner till, inte klickar på "din dator är ........." så klarar man sej långt. INTE öppnar mail från konstiga avsändare osv.
Comodo har tidigare toppat test resultat å är gratis, belastar inte datorn nänmvärt.
Håller man sej bara långt ifrån okända sidor å mail så klarar man sej långt. ;-) som sagt !
De bästa e att köra vmware, får man problem så e de bara att ominstallera senast fungerande konfiguration. Gjort på några minuter !
ThomasR
Bandit Art Design
Aktiv medlem
Som andra skrivit så är Avast väldigt bra, man har gratis virus skydd som uppdateras ofta, den skyddar även mail. Det finns andra gratis virusprogram som tyvärr inte skyddar fullt ut om man inte köper fullversion men det får man oftast reda på efter ett tag.
Falumas
Aktiv medlem
Det finns AV som är bättre än MS egna men dom brukar oftast förvandla den nya snabba datorn till en slö. Kör fortfarande MS egna som är duktigt på att hitta virus men som ibland inte klarar att ta bort dom vilket man ser om man läser testerna ordentligt. Så skulle man få ett sådant virus kan man alltid köra Malwarebytes och bli av med det.
/Karl
/Karl
Bandit Art Design
Aktiv medlem
Det finns AV som är bättre än MS egna men dom brukar oftast förvandla den nya snabba datorn till en slö. Kör fortfarande MS egna som är duktigt på att hitta virus men som ibland inte klarar att ta bort dom vilket man ser om man läser testerna ordentligt. Så skulle man få ett sådant virus kan man alltid köra Malwarebytes och bli av med det.
/Karl
MS egna är bra men jag som har win8 vet att det inte fungerar på den versionen. Så har man 8an bör man ta annat.
tarragona
Aktiv medlem
Har windows7 vart hittar jag det ?Microsoft egna är gratis, tillräckligt bra och det som tar minst kraft från datorn.
Security Essentials om du kör Vista eller 7, måste tankas hem.
Defender som är inbyggt i 8, avinstallera andra virusprogram så startar det.
/Karl
PeterWem
Aktiv medlem
Är det inte samma sak som Defender på 8:an?MS egna är bra men jag som har win8 vet att det inte fungerar på den versionen. Så har man 8an bör man ta annat.
PeterWem
Aktiv medlem
http://windows.microsoft.com/sv-se/windows/security-essentials-downloadHar windows7 vart hittar jag det ?
tarragona
Aktiv medlem
Stort tack för alla svaren
Erik Schalin
Aktiv medlem
Om man...tar om det
JAG har en massa skit som slöar ner Internet. Tex klicka här för att...
De dyker upp både i IE och Chrome.
Kan man få bort dessa utan att installera om.
3 diskar i datorn. C OS win7 Adobe användare, F som har övriga program o tillfälliga egna filer, E all data som skall ha backup.
Jag hade ett helsike att få igång Encore, vill inte gärna hamna i det träsket igen.
JAG har en massa skit som slöar ner Internet. Tex klicka här för att...
De dyker upp både i IE och Chrome.
Kan man få bort dessa utan att installera om.
3 diskar i datorn. C OS win7 Adobe användare, F som har övriga program o tillfälliga egna filer, E all data som skall ha backup.
Jag hade ett helsike att få igång Encore, vill inte gärna hamna i det träsket igen.
Falumas
Aktiv medlem
MS egna är bra men jag som har win8 vet att det inte fungerar på den versionen. Så har man 8an bör man ta annat.
I Windows 8 är det inbygt, det aktiveras automagiskt om inget annat är installerat heter där Defender.
/Karl
Falumas
Aktiv medlem
Är det inte samma sak som Defender på 8:an?
Nja, Defender kan några saker mer än Security Essentials men i stort detsamma.
/Karl
tarragona
Aktiv medlem
hej har windows 7 har defender är det ett virusprogramNja, Defender kan några saker mer än Security Essentials men i stort detsamma.
/Karl
Bandit Art Design
Aktiv medlem
Är det inte samma sak som Defender på 8:an?
Det vet jag faktiskt inte på min dator med win 8 fanns inget virus skydd. Kollade upp det och det ingår visst i 8.1