Annons

Vill veta lite mer om systemkameror.

Produkter
(logga in för att koppla)
Många bra råd har skrivits

Och de mesta handlar om nya paket om jag tolkar rätt vilket du också tittat på.
Men har du funderat på bättre begagnat istället för nytt om du vill testa fotografering med digital systemkamera. det finns alltid folk som köper fel eller ganska snabbt vill byta upp sig till en modell högre upp i värdekedjan.

På Blocket finns tex just nu en hel del Nikon D80 med varierande objektiv till riktigt bra pengar vilket skulle kunna vara ett bra alternativ både för nybörjare och för mer avancerad användning.

Jag tackar för alla goda råd.
Jag har sådan besluts ångest av vilken jag ska vällja.
Jag har räknat med att jag ska ha kameran i X antal år.
Jag är inte den där personen som bytar efter 6 mån - 1 år.
Min digital kamera har jag haft i 5 år och det är inget fel på den. Men känner att bilderna jag tar kan bli bättre.

Den bilden du har publicerat ar ju underbar och det spelar ingen roll vilken kamera du har om du har talangen och ogat. Fragan ar vad du tanker anvanda bilderna till? Ska du salja dem eller trycka stora bilder eller ar det viktigast att komma ihag roliga stunder och visa slakt och vanner? I forsta fallet ska du titta pa sensorns formaga att ge dig hog kvalitet pa din fil (lite brus osv., skarpa, etc.). I det sistnamda ar det viktigaste att kameran ryms i fickan sa att du har den med nar det hander och att den ar enkel att anvanda sa att du kan ha roligt istallet for att fundera pa att stalla in kameran.

Jag tackar för alla goda råd.
Jag har sådan besluts ångest av vilken jag ska vällja.
Jag har räknat med att jag ska ha kameran i X antal år.
Jag är inte den där personen som bytar efter 6 mån - 1 år.
Min digital kamera har jag haft i 5 år och det är inget fel på den. Men känner att bilderna jag tar kan bli bättre.

Då föreslår jag dig att köpa en bättre och ljusstarkare optik till kameran vilken modell du än väljer.

I byggkvalité är nog Pentax damm och fukttätade kameror bäst.

Sony har bäst implementerad live wiew. Kommer du använda det mycket är valet givet.

Canon har störst utbud av tillbehör och begagnatmarknad och är en lite snabbare kamera än tex Pentax

Nikon upp tom D60 är en ganska förenklad kamera med vissa begränsningar i objektivutbudet. Lätt att använda men sämre att utvecklas med.

Olympus har bildstabilsering i sin E 520 modell och 4:3 förhållande på bilden (som på de flesta kompakter) Deras E 420 är nog den minsta kameran på marknaden och snyggast :=)

Pentax och Sony har bildstabilisering i kamerahuset vilket då fungerar med alla objektiv.

Canon och Nikon har motsvarande i vissa av sina objektiv.

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar