lottawe
Aktiv medlem
Hela inlägget: http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&postid=1039462#post1039462Erik Johansen (fujicanon) skrev bl.a:
Ursäkta; jag mässte...........
Vad kan det bero på att ingen fattar vad Lotta menar,skriver, tycker, utför o.s.v.
Jag upplevde att sånt jag skrev fram till slutet av 2005 även uppfattades som det var menat i 99 fall av 100, men sedan har något hänt. Jag vet inte om jag förändrat sättet att uttrycka mig på eller om orsaken är en annan, men jag minns iaf när och var det startade..
En reflektion jag gjort är att det ofta är samma personer som inte tycks förstå vad jag skriver oavsett på vilket sätt eller i vilket ämne. Desamma upplever jag också som att de ofta försöker tilldela mig både egenskaper och åsikter som jag inte har. Det är min uppfattning och känsla (och det är ok om den inte delas av alla,) men när så skett har jag iaf ofta försökt påtala det vilket resulterat i ännu värre diskussionsklimat. Rätt eller fel i det fallet kan man säkert tycka olika om, men för mig personligen har det kännts viktigt att inte helt fel åsikter tillskrivs mig.
Jag ser som sagt ett stort problem i det här. Alltså att det missgynnat diskussionsklimatet rejält. Av den anledningen placerar jag inlägget här under fotosidanforumet.
Jag tycker något måste göras för att återfå stämningen, men jag vet inte vad eller hur det ska gå till? Hur? Alla vill vi nog kunna vistas här.
Kanske tabu att ta upp detta i forum och jag har dragit mig, men en lösning är nog ändå mer välkommen än att bryta mot något tabubelagt, därför kör jag iaf.