Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vill gå en foto utbildning efter gymnasiet, tipsa mig.

Produkter
(logga in för att koppla)

Nicke lilltroll

Ny medlem
Hej jag skulle vilja gå en foto utbildning (natur, extremsport m.m) efter min gymnasie utbildning och vill gärna ha flera tips på högskolor eller kurser man kan gå, gärna utomlands men tar tacksamt emot alla tips.

Tänkte först tipsa om Viebäcks Fotoskola, där jag själv gått (och fortfarande går) och som jag tycker gett mig en hel del.

Men den utbildningen är ganska dokumentär och reportageinriktad även om man provar på mycket olika saker. Var själv inne på natur och extremsporter först men valde något lite bredare... Så där har jag inte lika mycket erfarenhet utan kan mest bara nämna ett par skolor som du får kolla upp. Dels Fotolinjen på Ålands folkhögskola som är nischad mot naturfoto och där man kör en hel del friluftsliv kombinerat med kursen. Och så Öytuns folkhögskola i Alta, Norge, den verkar också skitkul.
I övrigt finns ju en massa skolor men kanske inte så många med tema natur...
Lycka till!
/anna

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar