Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket teleobjektiv ska jag välja ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Cruzty_87

Medlem
Hej.

Jag hade tänkt att köpa mig ett bra och prisvärt teleobjektiv och har kollat på dessa två.
Kameran det ska sitta på är en Canon EOS 350d.

* Canon EF 75-300/4-5,6 III USM

* Sigma 70-300mm f/4-5.6 DG APO Zoom Macro Super II

Vilken av dem tycker ni jag ska välja?
Finns det något annat alternativ ?

Har ni andra alternativ så har jag tänkt att lägga ut runt 3000:-
 
JAg är tämligen säker på att Sigmat håller minst samma optiska klass som Canons.

Med tanke på Sigmats suveräna närgräns (för att vara en sådan zoom!) så hade jag uTAn tvekan valt just den.

Jag ägde en gång den första versionen Sigma 70-300 APO Macro. Det är den lins jag saknat mest och jag har sålt iväg flera L,linser,,,

Mvh Niclas,
 
Om du vill nå riktigt långt så kan jag rekommendera de längre fasta Tokina och Sigma objektiven. Tex, ATX 400 5,6.. Men det gäller ju att hitta de åsså såklart:=)

MVH Niclas,
 
Har själv ett ovanstående Sigma 70-300 till min Nikon D70. Är själv ingen expert men jag är mycket nöjd med det. Min bror har också ett till sin Canon 350 och jag har inte hört några klagomål från honom heller. Klart prisvärt enligt min mening.
 
FlashGordon skrev:
Har själv ett ovanstående Sigma 70-300 till min Nikon D70. Är själv ingen expert men jag är mycket nöjd med det. Min bror har också ett till sin Canon 350 och jag har inte hört några klagomål från honom heller. Klart prisvärt enligt min mening.

det är just sånt här man vill höra :D
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.