Annons

Vilket tele?

Produkter
(logga in för att koppla)

POKI

Aktiv medlem
Behöver lite tips från någon snäll, kunnig människa.
Vilket tele är jag i behov av? Använder CANON-kamera.

Gluggen är tänkt att främst används för sportfotografering. Fotboll, ishockey, bandy (med dåliga ljusförhållanden), innebandy, basket, curling, osv...

Har letat bland olika alternativ och fastnat för Sigma 120-300 f2.8 EX IF APO HSM DG (långt namn..).

Är det någon som har erfarenhet av detta? Funderar framför allt på snabbheten vid autofokusering. Håller den för sport?

Har också funderat på Canon 70-200 f2.8 IS, med stabilisator alltså. Hur snabbt fokuserar denna glugg?

Är det någon som har nåt annat intressant alternativ?

MYCKET tacksam för alla sorters svar inom detta tema!

Tack på förhand!
Marcus.

Jo...

Tack för tipsen!
Men... har redan läst recensionerna på båda (och många fler) objektiv.

Skulle gärna vilja ta del av om någon kunde reda ut de främsta skillnaderna mellan gluggarna och vilket som har snabbast autofokus, osv...

Är det någon som känner sig manad att berätta om sin egen erfarenhet gällande dessa tele?

Mvh,
Marcus.

Re: Jo...

POKI skrev:
Tack för tipsen!
Men... har redan läst recensionerna på båda (och många fler) objektiv.

Skulle gärna vilja ta del av om någon kunde reda ut de främsta skillnaderna mellan gluggarna och vilket som har snabbast autofokus, osv...

Är det någon som känner sig manad att berätta om sin egen erfarenhet gällande dessa tele?

Mvh,
Marcus.

Jag använder ofta 70-200L 2,8 IS vid sportfotografering och det fokuserar mycket snabbt och ger skarpa bilder.
Problemet för dig vid valet mellan dessa två är att vid ishockey kan du behöva 70mm men om du ska plåta bandy behöver du 300mm då planen är så stor. När jag plåtar fotboll så använder jag en 1,4 extender till 70-200 och det räcker precis över hela planen. Den kombinationen kanske vore något för dig med?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar