Annons

Vilket system klarar manuella objektiv?

Produkter
(logga in för att koppla)
.
Självklart märks åldern. Löjligt liten LCD. Liten och mörk sökare, faktiskt samma som i F80 men med en mask. D100 är ju baserad på D80 så....Enda sega är faktiskt skrivtiderna till kort. Speciellt om du valt komprimerad rå. Tar ungefär 30 sek per bild och med en buffert på 4 bilder så förstår alla att det inte är något fartmonster. Men om du väljer okomprimerad rå eller jpg så går det MYCKET snabbare. Tillräckligt snabbt som inte begränsar på något sätt om du inte är sportfotograf.
.

Nu har du blandat ihop modellerna mankan. D100 kom 2001, före D70:n således.
D80:n är nästan 5år yngre än så med 10Mpix, samtida med D200 :)

Besserwisserkälla:
http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Nikon_DSLR_cameras

Fast jag tvivlar inte på att den funkar bra ändå :) duger ypperligt för någon som är mentalt inställd på analog foto med alla begränsningar som det ger.

Föresten är inte D100 baserad på F100 och inte F80, de ser ju i alla fall väldigt lika ut.
 
Nu har du blandat ihop modellerna mankan. D100 kom 2001, före D70:n således.
D80:n är nästan 5år yngre än så med 10Mpix, samtida med D200 :)

Besserwisserkälla:
http://en.wikipedia.org/wiki/Template:Nikon_DSLR_cameras

Fast jag tvivlar inte på att den funkar bra ändå :) duger ypperligt för någon som är mentalt inställd på analog foto med alla begränsningar som det ger.

Föresten är inte D100 baserad på F100 och inte F80, de ser ju i alla fall väldigt lika ut.

Sorry, felskrivning av mig. Jag skulle ja skrivit F80 och inte D80. Jag har haft F80/F100/D70/D100 och har som sagt kvar en av mina gamla D100:eek:r. D100 ser ut som en direkt kopia av F80. Lite högre bara men känns konstigt nog lite kraftigare. Kanske har det med tyngen att göra. D100 är avsevärt tyngre än F80. Tom sökaren är identisk om man bara lägger in en mask i F80:n. Man kan faktsikt se de svarta bortmaskade områderna i D100:ans sökare :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.