Stefan Hellström
Aktiv medlem
Gillar också Lightroom mer och mer, tycker att det av alla RAW prgm är det som hanterar "highlight recovery" bäst (=CS3). Förutom skärpning, brusredusering och justering av lokal kontrast så är det nästan så att man klarar sig utan Photoshop.
Nackdelar är seg import från minneskort, svårmanövrerade slider knappar, en viss dragning av färgerna åt det gul-oranga hållet (350D).
Jag har ca 9000 bilder i mitt bibliotek och upplever inga problem med det. Jag kör XP på en P4 3,2/2Gb minne med en Raptor disk som system disk och en större disk där jag har användarfiler och bildarkiv. Har labbat en del med var det är bäst att ha LR biblioteksfilen och kommit fram till att det funkar bäst att ha den på Raptor disken.Photoshop fungerar bäst med "scratch disk" utrymmet på icke system disken mens Bridge trivs bäst med cache filerna på system disken !
Övriga program:
Bästa Färger: Silkypix & DxO
Bästa Auto WB: Silkypix
Bästa "auto läge": DxO
Snabbast: RSP
Bäst upplösning: RSP & LR
Bästa zoom och panorering: Silkypix
Bästa slideshow funktion: RSP
Bästa lokal kontrast justering: DxO
/Stefan
Nackdelar är seg import från minneskort, svårmanövrerade slider knappar, en viss dragning av färgerna åt det gul-oranga hållet (350D).
Jag har ca 9000 bilder i mitt bibliotek och upplever inga problem med det. Jag kör XP på en P4 3,2/2Gb minne med en Raptor disk som system disk och en större disk där jag har användarfiler och bildarkiv. Har labbat en del med var det är bäst att ha LR biblioteksfilen och kommit fram till att det funkar bäst att ha den på Raptor disken.Photoshop fungerar bäst med "scratch disk" utrymmet på icke system disken mens Bridge trivs bäst med cache filerna på system disken !
Övriga program:
Bästa Färger: Silkypix & DxO
Bästa Auto WB: Silkypix
Bästa "auto läge": DxO
Snabbast: RSP
Bäst upplösning: RSP & LR
Bästa zoom och panorering: Silkypix
Bästa slideshow funktion: RSP
Bästa lokal kontrast justering: DxO
/Stefan