Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

vilket Polfilter

Produkter
(logga in för att koppla)

Zvalle

Medlem
Hade tänkt och införskaffa ett polfilter (62mm). Kollade på Cyberphoto och de har Hoya HMC(billigast 499:), Hoya HMC super, Dörr DHG, Dörr DHG superprotection(dyrast 940:), och B+W. Någon som har provat några av de olika och har synpunkter att komma med är jag tacksam.
Något annat märke som man bör kolla på?
Är det som mycket annat kanske att man får vad man betalar för? ;)
Mest tänkt att användas vid naturbilder vid kusten.

//Anders
 
Jag är ingen teknisk expert, men om man satsat kanske 10 000 kr eller kanske mera på ett objektiv kan jag iaf inte tänka mig att sätta något annat än en glasbit av allra högsta kvalitet framför objektivet. Kosta vad det kosta vill. Har själv köpt ett B+W mrc Käsemann.
 
Tack, men lite det jag är ute efter med fråga. Vad skiljer dem åt förutom priset. Är de billigaste ömtåligare (ej av glas?), får man valuta för pengarna om man nu väljer ett "super protection" ?

//Anders
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.