kenny_lex
Avslutat medlemskap
Till jul har jag blivit lovad "ett" objektiv till min Pentax K100D-Super, men jag vet inte vilket jag bör välja. Så min tanke är att jag beskriver hur jag tänker och vad jag brukar fotografera så får ni tala om vilket objektiv jag borde önska. Försök bara förklara varför.
* Jag vill inte vara för girig och hålla mig på en bra prisnivå, dvs vara lite valuepunk och kanske välja budget med bra värde istället för top och line.
* Jag dokumenterar och är inte ute efter det konstnärliga när jag fotograferar, samt att jag inte är någon vidare bra fotograf. Ni kan få ett hum om vad det är jag gillar att dokumenterar här: www.flickr.com/photos/kenny_lex
* Jag har ett kit-objektiv 18 - 55 som jag vart ganska nöjd med ibland saknat längre zoom.
De objektiv jag funderat på själv är
- Tamron 28-300/3,5-6,3 DI XR
- Sigma AF 18-200/3,5-6,3 DC
- Tamron AF 70-300/4-5,6 Di
* Jag vill inte vara för girig och hålla mig på en bra prisnivå, dvs vara lite valuepunk och kanske välja budget med bra värde istället för top och line.
* Jag dokumenterar och är inte ute efter det konstnärliga när jag fotograferar, samt att jag inte är någon vidare bra fotograf. Ni kan få ett hum om vad det är jag gillar att dokumenterar här: www.flickr.com/photos/kenny_lex
* Jag har ett kit-objektiv 18 - 55 som jag vart ganska nöjd med ibland saknat längre zoom.
De objektiv jag funderat på själv är
- Tamron 28-300/3,5-6,3 DI XR
- Sigma AF 18-200/3,5-6,3 DC
- Tamron AF 70-300/4-5,6 Di