Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Vilket objektiv till Nikon??

Produkter
(logga in för att koppla)
Tamron 90mm

Jag har ett Tamron 90mm och jag är nöjd med det om man ska fotografera insekter och små saker, men minuset om du ska fotografera porträtt med 90mm är just att du måste stå så långt ifrån motivet och det begränsar på VAR du vill fotografera. T.ex. så funkar inte trånga utrymmen.
Så nu till två fotograferingar som jag på kommande så ska jag skaffa ett Nikon 50mm/1.8D.

Jag har ett Tamron 90mm och jag är nöjd med det om man ska fotografera insekter och små saker, men minuset om du ska fotografera porträtt med 90mm är just att du måste stå så långt ifrån motivet och det begränsar på VAR du vill fotografera. T.ex. så funkar inte trånga utrymmen.
Så nu till två fotograferingar som jag på kommande så ska jag skaffa ett Nikon 50mm/1.8D.

Ja det är ett litet problem med att kombinera bra macro och porträttglugg. Jag hittade en 35/2,8 på fotomässan för 2000 kr som jag slog till på. Den blir som en 50mm på min Nikon D5000 så nu är jag nöjd :) Det jag gillar med 85/3,5 är att den har innerfokusering.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar